شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تشکیل بانک طرح و ایده در مرکز مدیریت حوزه برای پیشبرد اهداف و چشم‌انداز حوزه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله علیرضا اعرافی، در نشست شورای نهادهای حوزوی استان خوزستان، اظهارداشت: نهادهای حوزوی استان خوزستان در حادثه سیل در یک جبهه واحد و هماهنگ عمل کردند و تأثیر حضور روحانیت در کنار مردم سیل‌زده در ابعاد روحی روانی و حمایت عاطفی برجسته و مشهود است.

وی با تشکر از همه طلاب و فضلای خواهر و برادر استان خوزستان و تشکر ویژه از آیت الله جزایری، گفت: حوزه علمیه خوزستان در جریان سیل اخیر، افتخار بزرگی را در کارنامه حوزه و روحانیت ثبت کرد و  باید برای این کار جمعی و هم‌افزایی نهادهای حوزوی استان تشکر کنم؛ قطعاً جامعه ما از برکات این وحدت و همدلی بهره‌مند خواهد شد.

تشکیل بانک طرح و ایده در مرکز مدیریت حوزه

آیت الله اعرافی به طرح‌های مثبت و پیش نهادهای کاربردی ارائه شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است تا هر سخن، ایده و طرحی که برای پیشبرد اهداف حوزه وجود داشته باشد را دریافت و ثبت کنیم؛ با این هدف، بانک طرح و ایده در مرکز مدیریت حوزه قم ایجاد و تمام طرح‌های مرتبط با حوزه از بیانات امام راحل، مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه و طرح‌های عموم فضلا و طلاب در چند دوره استخراج و دسته بندی شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر ضرورت کار منظم و مدون بر اساس منشورهای کلی و نظام‌های هدفمند برای آینده، اظهار کرد: امسال، اولین سال از چشم‌انداز پنج‌ساله حوزه‌های علمیه کشور است که با وجود نصف شدن بودجه حوزه‌های کشور در ۲ سال اخیر، حرکت خود را با قدرت و با صدها طرح جدید آغاز کرده‌ایم و این مسیر را با قوت ادامه خواهیم داد.

وی به برخی از طرح‌های پیش روی حوزه در چشم‌انداز پنج‌ساله آتی اشاره کرد و گفت: فعالیت ۱۰۰ هزار مسجد با ۲۰ شاخص معین شده و امامت جماعت روحانیون متخصص مسجد داری به‌کارگیری می‌شوند.

فعالیت قریب به ۱۰۰ هزار طلبه آموزش‌دیده در مدارس آموزش پرورش

آیت الله اعرافی اضافه کرد: فعالیت قریب به ۱۰۰ هزار طلبه آموزش‌دیده در مدارس آموزش پرورش به تفکیک ۴۷ هزار طلبه برادر و ۴۷ هزار نفر از طلاب خواهر از دیگر چشم‌اندازهای پنج‌ساله مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است.

همچنین «آموزش مهارت‌های کاربردی» و «تشکیل گروه‌های علمی در مدارس» تنها بخشی از صدها طرح و برنامه مدیریت حوزه‌های علمیه کشور است که آیت الله اعرافی به آن‌ها اشاره کرد.

وی در تشریح سیاست مدیریت حوزه‌های علمیه کشور نسبت به مراکز استانی حوزوی اظهارداشت: واسپاری هر چه بیشتر اختیارات به حوزه‌های استان‌ها، و ارتقاء کیفی دو سیاست اصلی ما در قبال مراکز استانی است.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: توسعه کمی مدارس علمیه از دستور کار خارج شده و جز در موارد ضرورت مجوز تأسیس مدرسه جدید صادر نخواهد شد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha