سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اندیشه‌های ضیاءالدین سردار

حوزه/ نشست تخصصی علمی و بین‌المللی «بررسی اندیشه‌های ضیاءالدین سردار» در راستای اسلامی‌سازی علوم انسانی در تهران و قم و در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت‎ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، امروز در نشست خبری از برگزاری نشست بین‌المللی علمی و تخصصی «بررسی اندیشه‌های ضیاءالدین سردار» خبر داد و گفت: این نشست تخصصی و علمی بین‌المللی در دو شهر تهران و قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: نشست نخست، روز دهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ صبح در دانشکده علوم اجتماعی تهران و نشست دوم روز چهارشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم از ساعت برگزار میشود. همچنین کتاب «اسلامی‌سازی دانش» که ترجمه کتابی از استینبرگ است دراین مراسم رونمایی خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه ارتباط آنلاین با ضیاءالدین سرار برقرار خواهد شد، تصریح کرد: این نشست در راستای سلسله نشست‌های بررسی جریانات اصلی در اندیشه اسلامی سازی علوم انسانی در دنیا برگزار می‌شود؛ یک نشست در گذشته با حضور لاتور برگزار و دو جلد کتاب در این راستا تولید شد همچنین از جابر الوانی دعوت شد که به دلیل وفات ایشان موفق به برگزاری نشست نشدیم.

وی با بیان اینکه سردار متعلق به جریانی به نام «اجمالیون» در بحث اسلامی سازی علوم است اظهار کرد: وی رویکردی پست نرمال و پست مدرن به این بحث دارد؛ البته وی نگرش مثبتی به این مقوله با مبانی خاص خودش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا افزود: مجموعه کتاب مقالات در مورد اندیشه‌های این جریان و سردار در موضوعاتی مانند اجتهاد، روش‌شناسی، پست مدرنیزم بودن اندیشه وی، فلسفه علم و آینده پژوهی و ... تولید و منتشر خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بنا داریم جریانات دیگر متعلق به این ۵ دهه را هم بررسی کنیم، بیان کرد: آشنایی با جریانات معرفتی در عرصه علوم انسانی، تبادل نظر با جامعه علمی ایران و به خصوص حوزه در مورد این نوع اندیشه‌ها آن هم به شکل انتقادی از جمله اهداف این نشست است.

نشست از طریق اسکایپ

ساجدی، دبیر اجرایی این همایش در توضیحاتی گفت: این نشست از طریق اسکایپ برگزار می‌شود و الگویی جدید در کاهش هزینه برای برگزاری چنین نشست‌هایی است.

وی اظهار کرد: در نشست قم همچنین جردن سرا از بارسلون که فردی دانشگاهی است حضور خواهد داشت و چهار نفر از دانشجویان دکتری که در این زمینه مقاله نوشته‌اند مقالات خود را ارائه ی‌دهند و چهار مقاله نیز در تهران ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha