پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گروه مسلمان در مالزی از کلیسا، معابد هندوها و بودایی ها بازدید کردند

حوزه/ یک گروه اسلامی با عنوان «شبکه جهانی همبستگی» در مالزی با ۲۲ داوطلب، روز گذشته ضمن یک اقدام میان ادیانی به منظور ابراز همبستگی با همشهریان غیرمسلمان از کلیسا، و معابد هندوها و بودایی ها بازدید کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thestar، یک گروه اسلامی امروز ضمن بازدید از یک کلیسا، معابد هندوها و بودایی ها در کوالالامپور پایتخت مالزی، هدف شان نشان دادن همدلی و اتحاد با غیرمسلمانان در پی حملات ترویستی در سریلانکا بود.

شاه کاکولال گوینجی، رئیس شبکه جهانی همبستگی گفت که گروه 22 نفره مسلمانان به هدف ابراز همدردی از معابد بودایی ها و هندوها و همچنین کلیسای سنت جوزف بازدید کرده اند.

وی گفت: در کرایست چرچ، که مسلمانان جان خود را از دست دادند غیرمسلمانان ابراز همدردی کردند. در کلمبو نیز مسیحیان کشته شدند، ما مسلمانان بایستی همبستگی مان را با قربانیان ابراز کنیم.

وی افزود: مسلمانان باید در همه حال شفقت داشته باشند نه تنها زمانی که مسلمانان جانشان را از دست می دهند.

شاه گوینجی گفت: ما باید عادلانه برخورد کنیم. در مراسم دعای مسیحیان در کلیسای سنت جوزف شرکت کردیم و جلسه گفتمانی نیز با پدر جرج پاکیاسامی، کشیش این کلیسا داشتیم.

به گفته این رهبر گروه مسلمان، جامعه اسلامی روابط خوبی با کلیسا دارند و این چهارمین باری است که از این کلیسا بازدید به عمل می آورند. زمانی که گروه متشکل از دانشجویان کارمندان در مشاغل مختلف از کلیسا بازدید کردند، کشیشان و مقامات کلیسا با صبحانه حلال از آنان پذیرایی کردند و بودایی ها نیز در معبد به آنان نهار داده اند.

فعالیت های میان ادیانی این گروه اسلامی در 20 سال گذشته فرصتی را برای غیرمسلمانان ایجاد کرده تا رابطه صمیمی و نزدیکی با مسلمانان داشته باشند و درباره ادیان یکدیگر دانش کسب کنند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha