پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

حوزه/ محقق و نویسنده عرصه دفاع مقدس تصریح کرد: امروزه یکی از مهم ترین بایسته ها در راستای نگارش و تالیف کتب مرتبط با حوزه دفاع مقدس، توجه جدی به رویکرد حرفه ای و تخصصی است.

محمد علی آقا میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با اشاره به لزوم رویکرد حرفه ای و تخصصی در نگارش کتب دفاع مقدسی  اظهار داشت: ما اگر می خواهیم که مخاطب همچنان با آثار مرتبط با دفاع مقدس و ادبیات پایداری، ارتباط خوب خود را حفظ کند باید در پرداختن به این آثار زمینه ای فراهم کنیم که نویسندگان حرفه ای و توانمند وارد عرصه شوند.

وی با بیان این که هشت سال دفاع مقدس، حقیقتاً گنجینه ای ارزشمند و تمام نشدنی برای عرصه ادبیات و کتاب ما به شمار می رود، گفت: در بعضی از کشورهایی که جنگ های بزرگی را از سر گذرانده اند به جهت اهمیت و جایگاه آن در سرنوشت سیاسی واجتماعی کشورمان ، تاریخ مدونی برای آن تنظیم وتدوین کرده اند و حتی در برخی کشورها کرسی تدریس در این باره وجود دارد و لذا ما نیز در پرداختن به مساله دفاع مقدس نباید نگاه سطحی داشته باشیم.

این نویسنده ادبیات پایداری همچنین خواستار روایت همه ابعاد و زوایای دوران 8 سال دفاع مقدس با محوریت پرداختن به نقاط مغفول و کمتر گفته شده ی آن شد، افزود: در راستای تولید آثار فاخر وجذاب می بایست تلاش و همت کرد و مقدمه این مساله نیز جدی گرفتن پژوهش و نیز تشکیل اتاق فکر و تصمیم گیری جامع در نهادهای متولی است و این که حمایت ها دریغ نشود.

وی که اخیراً کتاب "مهمان دجله" در قالب مجموعه قصه فرماندهان منتشر شده است، ابراز داشت: بی شک اتخاذ تصمیمات جامع و همه جانبه، تهیه منابع و مستندات ،تدوین سوژه ها و مباحث غفلت شده و تحقیق و پژوهش و تدوین مولفه های موفقیت در دفاع مقدس از جمله مولفه ها و شاخصه های توفیق در عرصه ادبیات پایداری است.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha