سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گزارشی از فعالیت های مرکز پاسخگویی به سوالات دینی در نمایشگاه بین المللی کتاب

حوزه/ مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان این که این مرکز در فضای مجازی فعالیت گسترده ای دارد، گفت: این مرکز علاوه بر خدمات رسانی حضوری و فعالیت مستمر در فضای مجازی، به صورت تلفنی نیز پاسخگوی سؤالات دینی مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال با شور و شوق خاصی در حال برگزاری است و هر روز شاهد حضور مردم از سراسر نقاط کشور جهت بازدید و استفاده از تخفیفات ویژه نمایشگاه برای خرید کتاب هستیم. از طرفی این رویداد بزرگ فرهنگی فرصتی مناسب برای ناشران و مولفان جهت ارائه جدیدترین محصولات خود برای کتاب دوستان است.

در لابه لای این شور و هیاهوی نمایشگاه کتاب، غرفه ای که در قسمت ورودی شبستان برپا شده است، توجه ما را به خود جلب می نماید! که از منظری دیگر مشغول فعالیت و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان نمایشگاه است.

این غرفه با عنوان مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی شناخته می شود و همه ساله در نمایشگاه بین المللی کتاب حضوری فعال داشته و توانسته در جهت ایفای نقش خود در جامعه، بخصوص نشر و تبیین مسائل دینی عملکرد خوبی داشته باشد. غرفه ای با چندین روحانی باخلاص که با گشاده رویی و بدون تشریفات مشغول پاسخ گویی به سؤالات شرعی، و... مراجعه کنندگان نمایشگاه کتاب هستند.

حجت الاسلام آزادی مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فعالیت های این غرفه، اظهار داشت: ما در این نمایشگاه در زمینه های مختلف از جمله فقه، اخلاق، تاریخ اسلام، قرآن وحدیث، مشاوره و شبهات اعتقادی، پاسخگوی مردم هستیم.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی درسال های مختلف در نمایشگاه اقدام به پرپایی غرفه پاسخگویی به سؤالات دینی کرده است و امسال نیز که سی و دومین نمایشگاه کتاب است همچون سال های گذشته حضوری فعال دارد.

مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به سولات دینی تصریح کرد: یکی از نکاتی که برای ما هم جالب است این که مردم برای حضور در این غرفه از قبل برنامه ریزی می کنند و همزمان با برپایی نمایشگاه در غرفه ما حاضر می شوند که این نشانه خوبی برای ما است.

حجت الاسلام آزادی با بیان این که این مرکز در فضای مجازی فعالیت گسترده ای دارد، ادامه داد: این مرکز علاوه بر خدمات رسانی حضوری و فعالیت مستمر در فضای مجازی، به صورت تلفنی نیز پاسخگوی سوالات دینی مردم می باشد اما تبلیغ چهره به چهره اثر گذاری بیشتری نسبت به دیگر فعالیت های تبلیغی دارد.

وی در خصوص آمار مراجعه کنندگان، اظهار داشت: حضور افراد بیش از انتظار ما بوده است و از هر سنی در این غرفه برای مطرح کردن سؤالات و شبهات خود مراجعه می کنند. از کودک ابتدایی تا افراد مسن مراجعه کننده داریم و خدا را شکر که کارشناسان ما هم با تبحر و قدرتی که در زمینه مشاوره و پاسخگویی دارند به هرکدام ازاقشار جامعه جواب درخور شان آنها ارائه می کنند.

گفتنی است؛ سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از چهارم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا چهاردهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha