چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماه مبارک رمضان با امتحانات پایان سال مسلمانان آمریکایی مصادف شده

حوزه/ درحالی که در یک دهه اخیر برای نخستین بار امتحانات آخر سال دانش آموزان مسلمان آمریکایی با ماه مبارک رمضان مصادف شده، بسیاری از مسلمانان در پنسیلوانیا با چالش انتخاب میان دین و درس روبرو شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی پنسیلوانیا، در حالی که برای نخستین بار در یک دهه اخیر، ماه مبارک رمضان در هفته امتحانات دانش آموزان مسلمان آمریکایی در ایالت پنسیلوانیای آمریکا افتاده است (از 5 می تا 4 ژوئن) رمضان امسال کار برای دانش آموزان روزه داری که باید خودشان را با شرایط مدارس در غرب وقف بدهند، دشوار می شود.

درحالی که استرس امتحانات نهایی وجود دارد، بسیاری دانش آموزان مسلمان با روزه داری و همچنین عبادات از جمله قرآن خواندن، نگران تحصیلاتشان هستند.

زهرا محمد دانشجوی ارشد کالج و رئیس سابق انجمن اسلامی دانش آموزان در این باره گفت: بعضی اوقات احساس می کنیم به خاطر درس ها و اینکه تمام وقت مان را روی امتحانات و مقالات درسی می گذاریم، فرصت کافی برای فعالیت های معنوی نداریم.

وی افزود: بنابراین باید تلاش داشته باشیم که تعادل میان هر دو ایجاد کنیم که دشوار است.

برخی دانش آموزان مسلمان از اساتید خواسته بودند که در صورت امکان امتحانات شان را زودتر بدهند، که البته با پاسخ منفی روبرو شدند. ریانا فدال مدیر برنامه های انجمن اسلامی و دانش آموز مدرسه وارتون در این باره گفت: تصمیم گرفتم روزها درس بخوانم و شب ها را به عبادت بپردازم.

تا 25 سال دیگر، ماه مبارک رمضان با سال تحصیلی مصادف خواهد بود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha