پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست شورای هماهنگی نهادهای حوزوی خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور ، مدیر حوزه‌های علمیه خوهران کشور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان گلستان با تاکید بر این که مردم مناطق سیل زده به «امداد فرهنگی نیاز دارند، گفت فعالیت های پررنگ و جهادی طلاب و روحانیون در سیل اخیر، سرمایه اجتماعی حوزه و روحانیت را بالا برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در جلسه شورای نهادهای حوزوی استان گلستان گفت: اگر تلاش های چند دهه گذشته برای وحدت شیعه و سنی و غمگساری و غمخواری آنان در استان گلستان نبود، در این حادثه وحدت شکل نمی گرفت.

وی ابراز کرد: فعالیت های پررنگ و جهادی طلاب و روحانیون در سیل اخیر، سرمایه اجتماعی حوزه و روحانیت را بالا برد و هر فردی از هر کجا و هر بخشی کمک رسانی کرد، اما الان باید با کار فرهنگی، امداد فرهنگی انجام داد. البته حوزه علمیه خواهران در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور اذعان کرد: غالب خانواده هایی که در این نوع حوادث آسیب می بینند، کسانی هستند که سرپرست آنها دچار آسیب روحی شده است که باید به لحاظ مسائل فرهنگی در این زمینه کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خطاب به اعضای شورای نهادهای حوزوی استان گلستان، اظهار کرد: مهارت های لازم مواجه با بحران ها را برای طلاب و مبلغین در نظر بگیرد.

وی با اشاره به نمونه های از آزمایشات الهی در زمان ائمه علیهم السلام، گفت: این آزمایش بزرگی بود و مردم ایران از این آزمایش سربلند شدند، در سراسر کشور همگان ظرفیت ایمانی و انسانی خود را به صحنه آورند تا مشکلات هم حل شود.

برپایه این گزارش، در شورای نهادهای حوزوی گلستان که با حضور آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان برگزار شده، مسئولان نهادها گزارشی از اقدامات نهاد مربوطه و فعالیت های طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده ارائه داند.

در این جلسه همچنین بر ضرورت استمرار حضور طلاب و روحانیون جهادی در مناطق سیل زده و تقویت و توسعه فعالیت های آنان به ویژه در حوزه امداد فرهنگی به سیل زدگان تاکید شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha