پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه خواهران شهيد مطهري تنكابن

حوزه/ نشست علمی تحلیلی با موضوع « بررسی شبهات مهدویت» در مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام هدایتی، کارشناس فرهنگی در اين نشست اظهار کرد: شبهات زیادی در مورد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) مطرح شده که یکی از شبهات این است که آیا عقیده به ظهور امام زمان فطری بوده و یا با گذر زمان این عقیده ایجاد شده است.

این استاد حوزه ادامه داد: در کشور ما، در مورد امام زمان(عج) و اعتقاد به مهدویت، کتاب های بسیاری نوشته شده است که از چند زاویه می توان به این موضوع نگاه کرد.

وی افزود: برخی شبهه کرده اند که این عقیده ساختگی است! چون در طول تاریخ همیشه ظلم و ستم وجود داشته و مسلمان ها برای نجات از ظلم، ذهنیت ساختگی ظهور مهدی موعود(عج) را پرورش داده اند، که در پاسخ به این تفکر باید گفت که اعتقاد به مهدویت، یک اعتقاد بین الملی است و ادیان مختلف، همه به آمدن منجی معتقد بوده و به آن تصریح کرده اند.

حجت الاسلام هدایتی اظهار کرد: خاطر نشان کرد: روایات متواتر زیادی وجود دارد که به ظهور حضرت، مهر تایید می زند که تعداد آن ها به بیش از 560 روایت می رسد؛ همچنین 260 آیه از قرآن کریم وجود دارد که به ظهور مهدی موعود، تاویل شده که دسته ای از این آیات، اسلام را دین غالب معرفی و گروهی حق را غالب بر باطل بیان کرده و دسته سوم آیاتی هستند که مستضعفان را به عنوان حاکمان معرفی و آیات دیگر ویژگی های یاران حضرت مهدی موعود را ارائه می کند که این آیات از ناحیه پروردگار نازل و وعده آمدن منجی در آن بشارت داده شده است؛ همچنین در دیدگاه اهل سنت هم 50 کتاب در خصوص امام زمان (عج) نوشته شده که همه دال بر ظهور حضرت است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha