سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آئین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ورزش با رعایت حجاب و موازین اسلامی منافات ندارد، گفت: می‌شود در عرصه ورزش مرزهای اعتقادی را رعایت کرد و در عین حال برنده بین‌المللی هم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان خراسان شمالی، با اشاره به موفقیت‌های بانوان ورزشکار کشور در عرصه‌های بین‌المللی، افزود: امروز بانوانی در کشور داریم که با حجاب کامل ورزش کرده و برنده میدان‌ها می‌شوند و این نشان می‌دهد که می‌شود با حیا و حجاب ورزش‌کار خوبی بود.

وی با بیان اینکه ورزش با رعایت حجاب و موازین اسلامی با هم منافات ندارد، خاطرنشان کرد: می‌شود در عرصه ورزش مرزهای اعتقادی را رعایت کرد و در عین حال برنده بین‌المللی شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: در چهل‌ساله گذشته از عمر انقلاب و نظام اسلامی بارها ثابت شده که می‌شود در میدان‌های اجتماعی در عین دین‌داری، جلوداری کرد؛ یعنی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی هم دین‌دار و هم جلودار باشیم.

وی در ادامه خطاب به مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: باید ورزش و جوانان جوانان را با قرآن و مبادی دینی آشنا کرد و در حوزه‌های مختلف ورزشی، به فعالیت خود رنگ معنوی بزنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که هم جسم ما قوی و چالاک بوده و هم روح ما با معنویت قرین باشد.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) در کنار دعا برای جسم خوب برای روح قوی هم دعا کرده است، ادامه داد: روح قوی روحی است که گناه را پس می‌زند؛ به‌گونه‌ای که اگر زمینه گناه برای او فراهم شد قدرت پس زدن گناه را داشته باشد.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه باید هم جسم ما بر اثر ورزش قوی شود و هم روح خود را قوی کنیم، افزود: روح راکب بوده و جسم مرکب است؛ ازاین‌رو باید به راکب احترام بیشتری نسبت به مرکب بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید ارزش را در کنار ورزش ببینیم تا جامعه دینی معتدل و خوبی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید جوان‌ها و نوجوان‌های ما مؤانست بیشتری با قرآن داشته باشند، اظهار کرد: اگر کسی با قرآن انس بگیرد قرآن او را به اوج می‌رساند؛ زیرا قرآن هم شفا و هم رحمت است؛ یعنی هم بازسازی و هم نوسازی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قرآن از یک‌سو مریض‌های روحی را درمان کرده و از سوی دیگر انسان‌ها را از اساس تربیت و نوسازی می‌کند تا نگاه و بصیرت آن‌ها نو شده و از پایه ساخته شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: بر این اساس همه باید سعی کنیم به ریسمان قرآن چنگ زده تا از ظلمات نفسانی رهایی یافته و به نور برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha