جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اختتامیه جشنواره مسابقات قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران اصفهان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تاکید بر این که نگاه ما به حوزه های علمیه مدرک‌گرایی نیست، گفت: نیامده ایم مرکزی برای ارائه مدرک راه اندازی کنیم بلکه حوزه با دین مردم سر و کار دارد و باید طلبه تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی، در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه فاطمیه نجف آباد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای آینده حوزه خواهران گفت: با عنایت خداوند متعال با نگاه جدیدی به حوزه‌های علمیه فعالیت خود را آغاز کرده ایم و بر نگرش اخلاقی و تربیتی در حوزه علمیه خواهران،  تاکید داریم.

مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان با تاکید بر این که نگاه ما به حوزه های علمیه مدرک‌گرایی نیست، اظهار کرد: نیامده ایم مرکزی برای ارائه مدرک راه اندازی کنیم، بلکه حوزه با دین مردم سر و کار دارد و باید طلبه تربیت کنیم.

وی با اشاره به بافت مذهبی  و سنتی نجف آباد خاطرنشان کرد: باید به حوزه نجف آباد نگاه ویژه‌ای شود و با توجه به سابقه درخشان نجف‌آباد و علاقه مندی مردم به حوزه های علمیه در این شهرستان، می طلبد که نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشیم.

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه نگاه به هیئت امنا، نگاه هیئت امنای جدی و تلاشگر است گفت هیئت امنا فقط نباید روی کاغذ باشد و با توجه به اینکه امام جمعه شهر و سه  روحانی و خیرین در هیئت امنا حضور دارند فرصت مغتنمی برای حوزه است که مشکلات و مسائل حوزه ها را رصد کنند و با پیگیری دانش آموختگان شرایطی را برای فارغ التحصیلان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که در سطح شهر و استان و قم بر آن تأکید شده است بحث فارغ التحصیلان می‌باشد اضافه کرد: در کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر طلبه خواهر و در استان اصفهان حدود ۷ هزار نفر فارغ التحصیل خواهر و حدود هفت هزار نفر نیز مشغول تحصیل در حوزه های علمیه هستند و این افراد ظرفیت‌های بومی و استانی هستند که می توانند وضعیت فرهنگی شهر را بیمه کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: با برخی نهادها و ارگان ها همچون استانداری، کمیته امداد امام خمینی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توافقنامه هایی امضا شده است که فارغ التحصیل های طلبه در زاویه های مختلف بکار گرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: با فعال کردن فارغ التحصیلان در بخش های مختلف جامعه اتفاقات مهمی همچون تبلیغ و آموزش مهارتهای دینی، رخ می دهد و ایجاد اشتغال و فراهم نمودن زمینه فعالیت برای فارغ التحصیلان حوزه های علمیه می تواند انگیزه ای برای طلبه های در حال تحصیل باشد.

وی با اشاره به اینکه حساسیت‌ها نسبت به حوزه شهرستان ها کمتر است و همچنین بودجه‌های کمتری نیاز دارند خاطرنشان کرد: منابع پایداری همچون نذورات مردم  و یا ایجاد مغازه های کوچکی در کنار حوزه علمیه که وابسته به حوزه علمیه باشد می‌تواند در تامین این مخارج به حوزه های علمیه کمک کند و مستقل باشد.

حجت الاسلام بهرامی یادآور شد: نباید نگاه به هیئت امنا فقط تامین مخارج حوزه های علمیه باشد بلکه هیئت امناء فرهیختگانی هستند که با آینده نگری و سیاست گذاری و رصد کردن مسائل حوزه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha