جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: مساجد یکی از مهم‌ترین مراکز در راستای تربیت نیروهای متعهد و متخصص و کادرسازی برای اجرایی شدن گام دوم انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت دهه تکریم مساجد، به تبیین نقش مساجد در گام دوم انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مساجد مهم‌ترین مراکز کادرسازی در راستای اجرایی شدن گام دوم انقلاب هستند، اظهار کرد: مسجد پایگاهی است که از ابتدای ظهور دین مبین اسلام و بنیان‌گذاری حکومت اسلامی توسط حضرت رسول اکرم (ص) نقش خود را در این راستا ایفا کرده و تا به امروز اسلام و مسلمین در سراسر گیتی از آن برخوردار شده‌اند.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: در این خصوص و با توجه به این‌که دهه آخر ماه مبارک شعبان، دهه «تکریم و غبارروبی مساجد» نام‌گذاری شده سزاوار است ضمن دعوت عموم مسلمین برای آماده‌سازی مساجد جهت ورود به ماه رمضان، اقدامات و برنامه‌هایی را برای استفاده بهتر از این پایگاه الهی صورت داد.

وی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که جوانان هرچه بیشتر در ماه مبارک رمضان و ماه‌های پس از آن به این پایگاه دین و معنویت جلب شده و از برنامه‌های انسان‌ساز آن بهره‌مند گردند و خود را برای حرکت در جهت تعالی و پیشرفت جامعه خود آماده سازند.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: در حقیقت غبارروبی از ظرفیت‌ها و کارکردهای این نهاد انسان‌ساز با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی درست ثمره‌ای‌ بی‌نهایت ارزشمند را به همراه خواهد داشت که همان کاشتن بذرهای ایمان و تعهد در فکر و روح جوانان برای آینده تمدن نوین اسلامی و به دست این عزیزان خواهد بود تا با تربیت یافتن در این کانون توحید و عبادت، باارزش‌ترین ثمرات زندگی خود را خلق کنند.

وی تصریح کرد: تجربه‌ای که همگان به‌خصوص نسل‌های اول انقلاب، ثمرات آن را در پیروزی انقلاب اسلامی و سال‌های پس از آن یعنی در جنگ تحمیلی درک کردند و مشاهده کردند که چگونه جوان‌های مؤمن جامعه در سخت‌ترین شرایط فرهنگی و اجتماعی زمان طاغوت، در این کانون‌های دینی تربیت یافته و درس جهاد و مبارزه را آموختند و به‌خوبی از این سرمایه وجودی خود در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و نیز حفظ آن در سال‌های جنگ تحمیلی استفاده کردند و حتی برای آن جان‌فشانی کردند.

حجت‌الاسلام رحمانی افزود: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری محوریت بخشیدن به مساجد را ازجمله هنرهای بزرگ امام عظیم‌الشأن از همان روزهای اول انقلاب اسلامی می‌شمارند و معتقدند مسجد «پایگاه انواع فعالیت‌های اجتماعی» است که در تقویت فکری و ترغیب مردم به فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، نقشی اساسی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha