چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نیّره فضائلی مدیر مدرسه علمیه خدیجه(س) تهران

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران با بیان این که سرفصل های پژوهشی با موضوع نهج البلاغه تدوین شده است، گفت: برنامه های متن خوانی و ختم تدریجی نهج البلاغه، برگزاری مسابقات حفظ حکمت های نهج البلاغه از جمله گام هایی است که در جهت ارج نهادن به این کتاب ارزنده برداشته ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم نیره فضائلی در افتتاحیه مرکز پژوهشی و مطالعات تخصصی نهج البلاغه که ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) برگزار شد، باتقدیر از خانم شرکا در پیگیری فعالیت های علمی و پژوهشی این مدرسه، گفت: به همت این استاد بزرگوار معاونت پژوهش در مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) راه اندازی شد که موجب برکات علمی بسیاری گردید. در اوایل تاسیس این معاونت خانم شرکا و جمعی از طلاب پژوهشگر در موضوعاتی از قبیل اسلام و فیمینیسم، جهانی سازی و اسلام، اسلام و آینده جهان، آسیب شناسی دینی و خانواده متعالی به تحقیق و پژوهش علمی پرداختند که ثمرات خوبی به دنبال داشت.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) تهران با اشاره به مهجوریت نهج البلاغه و ضرورت اهتمام بیشتر طلاب به اینکمتاب شریف، تصریح کرد: جهت بهره مندی از این دریای بی کران ادبی و در راستای آشنایی با مراکز پژوهشی و تخصصی مرتبط با نهج البلاغه، از اساتیدی چون آیت الله دین پرور، آیت الله خزعلی(ره)، دکتر ارشاد تهرانی و سرکار خانم احمدی استفاده کردیم و با برگزاری کارگاه های پژوهشی با موضوع نهج البلاغه و تشکیل گروه های علمی متشکل از اساتید و طلاب و همچنین برگزاری جلسات درس هفتگی نهج البلاغه سعی کردیم تا زمینه های کسب معرفت از نهج البلاغه را ایجاد کنیم.

وی افزود: برنامه های متن خوانی و ختم تدریجی نهج البلاغه، برگزاری مسابقات حفظ حکمت های نهج البلاغه از جمله گام هایی است که در جهت ارج نهادن به این کتاب ارزنده برداشته ایم.

فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعاتی از قبیل حقوق در نهج البلاغه، اخلاق عملی در کلام علوی و پایبندی به حقوق متقابل، به عنوان سرفصل های پژوهشی سال تحصیلی انتخاب شده است.

 

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha