جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اکبر ابدالی

حوزه/ عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور گفت: علما و مراجع تقلید بارها کد داده اند که هر کس کالای داخلی خریداری کند مانند این است که در راه خدا جهاد کرده است؛ تمام روحانیونی که منبر در اختیار دارند، باید از این تریبون برای تبیین اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اکبر ابدالی در نشست طلیعه رمضان ویژه مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان که در مرکز همایش های غدیر قم برگزار شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی حدود 40 سال است که درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان بوده و متاسفانه دریافت مردم از تحریم با گفتمان انقلاب اسلامی تفاوت فراوانی داشته و اگر بگوییم که 80 درصد مشکلات اقتصادی ناشی از جنگ روانی است، بیراهه نرفته ایم.

تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی سه ابزار دشمن برای تحریم ایران

وی با بیان اینکه دشمن در این جنگ اقتصادی ابزارهایی را به کار می برد، افزود: تحریم، نفوذ اقتصادی و عملیات روانی از ابزارهای دشمن به حساب می آید و دشمن در اقتصاد ما که نقطه ضعف ماست دست گذاشته است و رهبر انقلاب تمام راهبردهای لازم برای رفع این مشکل را بیان کرده اند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور گفت: صرف تحریم ها تنها 20 درصد در اقتصاد ایران تاثیر می گذارند و نکته جالب این است که تحریم یک تحفه الهی بود که در اختیار ایران قرار گرفت و پیشرفت های اصلی در قسمت هایی به انجام رسیده که در آن تحریم بوده ایم.

ابدالی بیان کرد: امروز تاسیسات مپنای جمهوری اسلامی شانه به شانه مراکز فنی دنیا حرکت می کند و اگر این پیشرفت حاصل نمی شد، در زمینه تامین برق دچار مشکل می شدیم، چرا که بخش اعظم برق موردنیاز کشور از طریق مپنا تامین می شود که تمام این حرکت ها به برکت تحریم ها انجام شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب دو سال اخیر خطاب به مجلس بیان کردند که گروهی را برای رسیدگی به تحریم ها تشکیل دهند، اما مجلسی ها هیچ اقدام قابل توجهی انجام ندادند، امام در هر زمانی که خواص به انجام فرامین نپردازند، مجبور می شود از موضع خود عقب نشینی کند و در این حادثه تحریم ها نیز رهبر انقلاب به دلیل ضعف خواص عقب نشینی کردند.

دشمن در تحریم ها قشر ضعیف جامعه را هدف قرار داده است

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور مطرح کرد: دشمن بیان می کند که اشتباه ما در سال 88 این بود که در بین اقشار بالادست و مرفه جامعه ایران سرمایه گذاری کردیم، از این پس روی اقشار ضعیف باید سرمایه گذاری کنیم تا مردم به دلیل مشکلات معیشتی به خیابان ها بریزند.

ابدالی تاکید کرد: در تحریم های سال 90 سازمان ملل تمام قد به همراه چین و روسیه علیه ایران رای داد و در این سال 2 میلیون بشکه نفت فروخته شد و در سال گذشته یک میلیون و 600 بشکه نفت فروخته شد، این آمار بانک مرکزی نشان می دهد که فروش نفت ایران تنها 20 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ابراز کرد: یکی از افرادی که تحریم های 100 سال اخیر واقع شده در دنیا را بررسی کرده به این نتیجه رسیده که تحریم کننده تنها می تواند به 30 درصد از اهداف خود برسد و این 30 درصد هم به دلیل آثار روانی آن است.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور خاطرنشان کرد: روسیه از نظر کشاورزی کاملا وابسته به اروپا بود، پس از تحریم های این کشور روی کشاورزی سرمایه گذاری شد و کار به جایی رسید که تولیدات روسیه رکورد زد.

ابدالی عنوان کرد: پوتین در دیدار سال گذشته خود با رهبر انقلاب به ایشان بیان کرد که آثار خوبی که تحریم ها برای ایران به بار آورده، سبب شده که تولیدکنندگان آرزو می کنند که کاش هیچ زمانی این تحریم ها به پایان نرسد.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای امروز مردم ما را از تحریم می ترسانند، تصریح کرد: یکی از ابزارهای نفوذ دشمن سازمان های بین المللی هستند و با تدوین اسنادی علیه اسلام به دنبال اهداف خود هستند.

برنامه ریزی دشمنان در حوزه زنان و دختران کشور

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که دشمن تمرکز جدی دارد، حوزه زنان و دختران بوده و در سند 2030 بیان شده که ما حق نداریم برنامه ملی اقتصادی داشته باشیم و برای برنامه ریزی باید از سازمان ملل اجازه بگیریم.

ابدالی اضافه کرد: در حال حاضر جریان لیبرال کشور خودکفایی را رد می کند و با بیان اینکه خودکفایی معنایی نداشته و باید غرق در جامعه جهانی شویم، از خود آمریکایی ها آمریکایی تر شده اند.

وی اظهار داشت: خود ترامپ سازمان تجارت جهانی را به ضرر جامعه کارگری می داند، اما برخی از خواص ما برای هضم شدن در تجارت جهانی یقه می درند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور افزود: ترامپ عملیات روانی تحریم ها را از شش ماه گذشته آغاز کرده تا مسئولین جا بزنند و یک عده بر این آتش دامن بزنند و در این شرایط فقط رهبر انقلاب است که محکم ایستاده اند.

ابدالی گفت: به تعبیر رهبر انقلاب، کسانی که بتوانند در مقابل دشمن کاری کنند اما سکوت اختیار کنند، کار حرام شرعی را مرتکب شده اند.

وی مطرح کرد: در اردیبهشت ماه سال گذشته ترامپ از برجام خارج شد و اروپایی که بنا بود تا دو هفته تکلیف خود را مشخص کند، یک سال است که هیچ کاری نکرده و نخواهد کرد و در این یک سال می توانستیم بسیاری از مشکلات خود را حل کنیم، دشمن زیرک است و می خواهد جمهوری اسلامی را با دستان خالی به پای میز مذاکره بکشاند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور ابراز کرد: ترامپ در سال 2015 کتاب آمریکای فلج شده را تالیف کرده و امروز با دنیا در تنش است که مسائل اقتصادی خود را حل کند که نمی تواند، اما دشمن با بازی های روانی خود اجازه نمی دهد نقاط ضعفش برای ما آشکار شود.

ابدالی تاکید کرد: بزرگترین چاه نفت دنیا و معادن طلا و دریا یمن را تبدیل به کشوری ثروتمند کرده و امید عربستان به تنگه باب المندب بوده و در سال گذشته دو ساعت پس از تهدید سردار سلیمانی برای بستن این تنگه عربستان تا سه روز کشتی خود را از این منطقه عبور نداد.

وی ادامه داد: هند به این دلیل که برای انتقال کالای خود نیازمند ایران است از تحریم های نفتی آمریکا تبعیت نکرده و 25 درصد نفت خود را از ایران خریداری می کند.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور بیان کرد: هند و برخی کشورهای دیگر که از ایران نفت خریداری می کنند برای نفت ایران پالایشگاه های خاصی احداث کرده اند و برای آن ها به صرفه اقتصادی نیست که از عربستان نفت خریده و پالایشگاهی جدید احداث کنند.

باید اقتصاد مقاومتی تبدیل به گفتمان شود

ابدالی عنوان کرد: 80 درصد مباحث اقتصاد مقاومتی مربوط به فرهنگ بوده و باید فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی در کشور ترویج شود، اما متاسفانه گفتمان اقتصاد مقاومتی در کشور گفتمان غالب نیست.

وی تصریح کرد: از نظر رهبر انقلاب مهم ترین چالش کشور چالشی ذهنی بوده و برای حل این چالش کار فرهنگی نیاز است و باید اهمیت اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور اضافه کرد: علما و مراجع تقلید بارها کد داده اند که هر کس کالای داخلی خریداری کند مانند این است که در راه خدا جهاد کرده است؛ تمام روحانیونی که منبر در اختیار دارند، باید از این تریبون برای تبیین اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

ابدالی خاطرنشان کرد: شاخص رهبر انقلاب برای اقتصاد مقاومتی این است که مردم در فروشگاه ها مطالبه کالای تولید داخلی بکنند و ایشان تاکید ویژه ای برای افزایش توانایی های جوانان در کارهای تشکیلاتی دارند و برداشت من این است که در آینده بناست کار به دست جوانان واگذار شود.

وی اضافه کرد: اگر حماسه سیل که مردم آن را خلق کردند، در بخش اقتصادی رخ بدهد بسیاری از گره های کور کشور حل خواهد شد.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور یادآور شد: امروز ماشین های لوکس آمریکایی وارد کشور می شود که این قضیه بسیار مشکوک است، چرا که آمریکا علی رغم تحریم ها، ورود کالاهای آمریکایی به ایران را آزاد گذاشته تا دست ما را از دلار تهی کند.

مطالبه گری باید از بخش های انقلابی نیز انجام شود

ابدالی گفت: رهبر انقلاب بیان کردند که جوانان انقلابی نمی گذارند تقی زاده های زمان 2030ها را امضا کنند و تاکید ایشان مطالبه گری از تمامی مسئولان است؛ اگر لباس خارجی رئیس جمهور در توچال قبیح است، رایانه آمریکایی مسئول روزنامه کیهان نیز قبیح است و ما انقلابی ها باید از تمامی جریان ها و مخصوصا جریان انقلابی مطالبه گری کنیم.

وی تاکید کرد: روزنامه های دشمن به ما طعنه می زند که رهبر ایران به مردم می گوید که کالای تولید ملی را را خریداری کنید، اما مردم کالاهای آمریکایی خریداری می کنند و سبک زندگی مردم ایران کامل غربی شده است.

عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: افراد دارای تریبون باید نحوست کالاهای خارجی را برای مردم تبیین کنند، امام خمینی(ره) تاکید کردند که اگر داروخانه هم رفتید داروهای ایرانی بخرید، رهبر انقلاب نیز می فرمایند که باید خرید کالای خارجی تبدیل به ضدارزش شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha