چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله اعرافی، با تأکید بر ضرورت استمرار یاری مردم خسارت دیده از سیل، گفت: إن‌شاءالله مردم به این همراهی و همدلی ادامه دهند و مسئولین نیز در یاری مردم سیل‌زده کوتاهی نکرده و وظایفشان نسبت به مردم رنج‌دیده به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، روز گذشته در جمع طلاب و نیروهای جهادی در روستای سیل‌زده «حدبه» از توابع شادگان در سخنانی اظهارداشت: حضور طلاب و نیروهای جهادی از داخل و خارج استان، مانند نیروهای جهادی آذربایجان شرقی از شهر تبریز که فرسنگ‌ها فاصله برای خدمت به هم‌وطنانشان آمده‌اند، شایسته بالاترین تقدیرهاست.

وی افزود: ملت ایران، بار دیگر صحنه‌های همبستگی ملی و اخوت اسلامی دفاع مقدس را زنده کرد و امروز یک نمونه از این صحنه‌های زیبا را در این روستا مشاهده می‌کنیم.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: من به همه استان‌های سیل‌زده سفر کرده‌ام و حقیقتاً در همه نقاط روح اسلامی و ایرانیِ دلسوزی و عشق به هم‌وطنان موج می‌زد که باید خداوند را بر این نعمت شاکر بود.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره همدردی همه ملت ایران با مردم خسارت دیده گفت: هرچند قلوب ما از سختی مردم در چند استان کشور می‌سوزد، لکن باید برای نعمت همدلی و برادری که در کشور وجود دارد شکرگذار خداوند باشیم.

وی با یادآوری نزدیکی روزهای ماه مبارک رمضان و سپری شدن روزهای ماه مبارک شعبان و فرصت عبادت این ماه گفت: عبادت در مکتب اسلام با سایر مکاتب تفاوت‌هایی دارد؛ از جمله اینکه در اسلام عبادت تنها در رابطه یک طرفه با خدا محصور و محدود نبوده و رابطه با مردم نیز جزو عبادت است.

آیت‌الله اعرافی تأکید کرد: دعا، مناجات، نماز شب و... عباداتی است که در آن انسان تنها با خدای خود در ارتباط است لکن در اسلام بخش زیادی از عبادات در عین اینکه با هدف ارتباط با خداست، حاوی ارتباط با همنوعان نیز هست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: ادای خمس و زکات عبادت است اما در این عبادات، ارتباط با همنوع نیز مد نظر و نمایان است؛ زیرا مالی که به عنوان زکات داده می‌شود، موجب گشایش گره زندگی همنوعان خواهد بود.

وی همچنین گفت: روزه‌داری علاوه بر تمرین خویشتن‌داری و تقوا موجب تقویت حس همدردی با فقرا نیز می‌شود و غالب عبادت‌های دین اسلام، صبغه‌ی اجتماعی دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با ذکر فرازی از صلوات شعبانیه که در عین مناجات با خدا، توجه به خلق را یادآور می‌شود تأکید کرد: این دعای «وَ اُرْزُقْنِي مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ» توفیق کمک به خلق را از خدا طلب می‌کند و نشان می‌دهد عبادت خدا، تنها ارتباط مستقیم بنده با خدا نیست بلکه این ارتباط از طریق سایر بندگان خدا نیز برقرار خواهد شد.

وی خطاب به نیروهای جهادی و انقلابی تصریح کرد: این خدمت شما عبادتی بزرگ در ماه شعبان است که شما را برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده می‌کند و إن‌شاءالله این ماه رمضان، بهتر و با فضیلت تر از سال قبل خواهد بود.

آیت‌الله اعرافی در ادامه از آداب خدمت به خلق سخن به میان آورد و گفت: نیت خدایی و اخلاص، خدمت بی چشم داشت و بی‌منت، کوچک شمردن کار خیر و همبستگی و همدلی بخشی از آداب خدمت به بندگان خدا می‌باشد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت استمرار یاری مردم خسارت دیده از سیل گفت: إن‌شاءالله مردم به این همراهی و همدلی ادامه دهند و مسئولین نیز در یاری مردم سیل‌زده کوتاهی نکرده و وظایفشان نسبت به مردم رنج‌دیده به نحو احسن انجام دهند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha