پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 490565
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
ر

حوزه/ حجت الاسلام علی مراد زاده که در دوران اسارت طلبه نبود و بعد از بازگشت به میهن وارد حوزه علمیه شد، گفت: در دوران اسارت به خاطر ارتباطی که با افراد نخبه و روحانیونی که سواد علمی و دینی بالایی داشتند، موفق به حفظ کل قرآن شدم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام علی مراد زاده آرانی روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، شب گذشته در همایش راویان دفاع مقدس در دانشگاه پیام نور کاشان با اشاره به خاطرات دوران اسارت خود، گفت: نام مستعارم در اسارت، علی کاشانی بود.

این روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در سن ۱۶ سالگی عازم جبهه شدم و در عملیات کربلای چهار در منطقه ام الرساس به عنوان تخریب چی شرکت کردم و از ناحیه کمر، سر و گوش مجروح و به اسارت نیروهای بعث عراق در آمدم، افزود: هرچند آن زمان طلبه نبودم، ولی تغییر  و تحولات دوران اسارت موجب شد تا شغل طلبه گی را انتخاب کنم.

وی خاطرنشان کرد: طی دو دوره سه ماهه ای که وارد جبهه شدم در سه ماهه دوم به مدت ۴۴ ماه به عنوان مفقودی در اسارت نیروهای بعثی عراق بسر بردم.

این روحانی جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع  مقدس در ادامه با بیان اینکه در اردوگاه یازده تکریت به عنوان مفقودالاثر دوران اسارت خود را سپری کردم، ابراز داشت : با توجه به اینکه بیشتر دوران اسارت را با نخبگان سپری کردم  از آنها آموزه های فراوان علمی و دینی فروانی را فرا گرفتم

وی ادامه داد: یک روز در سالگرد ارتحال امام راحل (ره) تمام این نخبگان که اکثرا روحانی، پاسدار و چهره های شاخص فرهنگی از جمله روحانیونی همچون عموحسین حسین زاده موحد، خطیبی، علی آقا باطنی، عبادی نیا و ... را  از پیش ما بردند، چهره غم تمام سراسر وجودم را فرا گرفت.

وی، وجود فرهنگ حضور در جبهه و مبارزه با دشمن در کوی  و برزن را مهمترین دلیل حضورش در جبهه های نبرد حق علیه باطل عنوان کرد و گفت: هرچند سن من برای رفتن به جبهه (15سال ) بود و نمی توانستم بروم ولی با دست بردن به شناسنامه  و زیاد کردن سن خود موفق شدم به جبهه بروم.

حجت الاسلام مرادزاده اضافه کرد: هرچند به دلیل معدل بسیار بالایی که در دوران ابتدای متوسطه در رشته ریاضی می خواستم با ادامه تحصیل خلبان شوم، ولی هم نشینی با طلاب و روحانیون در بند اسارت به دلیل فضای معنوی خاصی که  برایم ایجاد شده بود، به خودم آمدم  و گفتم اگر خواسته باشم فهم و درک درستی ازجهان هستی و زندگی  داشته باشم باید مسیر طلبگی را طی کنم، لذا به محض اینکه از اسارت آزاد شدم هرچند تمام زمینه ها هم برای جذب و استخدام آزادگان در ادارات و نهادهای دولتی وجود داشت، ولی بدون در نظرگرفتن اینگونه مزایا وارد حوزه علمیه شدم.

حجت الاسلام مرادزاده، با بیان اینکه از سال 1369 تاکنون در حوزه علمیه مشغول تحصیل  و تدریس می باشم، به سابقه 17 ساله  تدریس خود در مدارس علمیه خواهران و برداران آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: مدتی در جامع المصطفی و ۹ سال نیز درحوزه علمیه قم مشغول تدریس بوده ام.

این روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس اظهار کرد: علیرغم درخواست فراوان برای تصدی مسئولیت های اجرایی به دلیل علاقه مندی فراوانی که در فعالیت های فرهنگی، دینی  و تدریس داشتم برای تدریس وارد حوزه علمیه شدم.

وی با بیان اینکه ازسال ۱۳۸۹ تاکنون امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) آران و بیدگل را عهده دار هستم، یادآورشد : 15 سال به صورت مداوم دو هفته ای یک بار کار تدریس نهج البلاغه  برداران و خواهران آران و بیدگل را عهده دارهستم.

این روحانی جانباز و آزاده  دوران دفاع مقدس، به تفاوت های سبک زندگی و پوشش اسلامی دوران جنگ با مقطع کنونی اشاره کرد گفت: اخلاصی که در دوران جنگ وجود داشت درحال حاضر وجود ندارد و سبک زندگی  و پوشش اسلامی حال حاضر با دوران جنگ  بسیار فرق کرده است.

وی، وجود رفاهیات را موجب عوض شدن سبک زندگی دانست  و تصریح کرد: زمانی آرزو می کردم که بابام یک موتورسیکلت داشته باشد، ولی حالا مشاهده می کنم که اکثر جوانان پراید دارند؛ در آن دوران جوانان برای تفریح به زیارتگاه های اطراف محل سکونت خود می رفتند، ولی حالا از هرجوانی سؤال می کنی برای تفریح کجا رفتی؟ در پاسخ می گوید به ترکیه، انتالیا و... رفتم.

حجت الاسلام مراد زاده، شرایط اقتصادی کنونی اشاره کرد و گفت: اگر یک مسئول در شرایط فعلی حتی با پول کلان حلال خود هم بخواهد زندگی خوب، بریز و بپاش، خانه و اتومبیل آن چنانی داشته باشد، حرام صنفی را انجام داده است.

این روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس خطاب به مسئولین تصریح کرد: مردم کشورمان تمام تلاش خود را در حفظ نظام و انقلاب بکاربرده اند  و در تمام صحنه ها حضوری فعال داشته اند و پای ارزش ها و آرمانهای انقلاب محکم ایستاده اند، لذا درحل مشکلات مردم نباید از هیچ گونه تلاشی دریغ کنید.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از مسئولین از اهداف انقلاب فاصله گرفته اند، ابراز داشت: مسئولین باید بدانند صندلی که در اختیار دارند ثمره خون شهدا، اسارت رزمندگان و رنج های جانبازان می باشد.

این روحانی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه بعضی از مسئولین با زندگی اشرافی موجب بدبینی مردم به نظام  شده اند، تصریح کرد: در زمانی که کشورمان به شدت با مشکلات اقتصادی و تحریم روبرو است، مسئولین باید به خودشان بیایند و دست از زندگی اشرافی دست بردارند.

برپایه این گزارش، در این مراسم پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، تعدادی از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات خود پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha