پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

حوزه/ جعفری با اشاره به ۲۰ کتاب جدید منتشر شده توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، گفت: موضوع کتب، جنگ هشت ساله ایران و عراق است و مبتنی بر اسناد معتبر می باشد .

نورالله جعفری مسئول توزیع کتب مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به ۲۰ کتاب جدید منتشر شده توسط این مرکز، گفت: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برای حضور فعال در نمایشگاه کتاب امسال، ۲۰ کتاب جدید منتشر کرده است و هم اکنون در این غرفه مجموعاً ۱۶۰ عنوان کتاب به فروش می‌رسد.

وی گفت: موضوع کتب جنگ هشت ساله ایران و عراق مبتنی بر اسناد معتبر است و دیگر نشرها، این اسناد درجه یک از دفاع مقدس را ندارند.

مسئول توزیع کتب مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ادامه افزود: بیشترین کتاب های ما تحقیقی و تحلیلی، اطلس و مرجع هستند. اگر کتاب‌ها داستانی هم باشد باز هم درون روایت آن اسنادی از جنگ موجود است.

جعفری در ادامه با اشاره به پر فروش ترین کتاب های انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، اظهار داشت: تاریخ تحلیلی دفاع مقدس نوشته حسین علایی پر فروش ترین کتاب ماست‌. با اینکه دو جلدی است اما فروش خوبی داشته است. همچنین مجموعه اطلس ها و کتاب گزارش کوتاه جنگ مورد توجه مخاطبین قرار گرفته است.

وی افزود: کتاب کردها در میان جنگ ایران و عراق، و ویرانی دروازه های شرقی که نوشته یکی از ژنرال های صدام است از پر فروش ترین کتاب‌های ما بوده‌اند.

جعفری در پاسخ به تعداد و نوع مخاطبان این انتشارات، گفت: ما دو دسته مخاطب داریم. یک پژوهشگران و میان سالانی که خودشان در جنگ بودند و حالا دست به قلم شده اند. و دسته‌ای دیگر جوانانی که دنبال سوالات خود درباره دفاع مقدس هستند. اما متاسفانه امسال به خاطر بالا رفتن قیمت کاغذ و هزینه های نشر، در فروش کتاب هایی که تازه منتشر کرده ایم مشکل پیدا کرده ایم. اگر قیمت ها متعادل بالا می رفت فروش کتاب ها بهتر میشد.

گفتنی است؛ غرفه انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب در شبستان اصلی، ناشران عمومی، راهرو شماره ۱۲ واقع شده است.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha