جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه گیلان در نشست مدیران مدارس علمیه استان، با اشاره به وظایف طلاب در زمان حاضر، تصریح کرد: علم و دانشی که تقوای الهی از دل آن بیرون بیاید و عبادتی که مبنای آن علم باشد، ۲ مأموریت اصلی هر طلبه است که همیشه باید آن را مدّ نظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در رشت؛ حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاری،  صبح امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان گیلان، با اشاره به وظایف طلاب در زمان حاضر تصریح کرد: علم و دانشی که تقوای الهی از دل آن بیرون بیاید و عبادتی که مبنای آن علم باشد، ۲ مأموریت اصلی هر طلبه است که همیشه باید آن را مدّ نظر قرار دهد.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در این خصوص فرمودند که ۲ گروه کمر مرا شکستند: عالمان بی عمل، و عابدانِ جاهل. بنابراین ما علاوه بر استمرار و جدّیت در امر یادگیری، باید توجه و مراقبت دائمی نسبت به عملی نمودن دانسته هایمان نیز داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه گیلان در ادامه، بیانیه «گام دوم» را برنامه ای عملی و بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و طلاب در بخش هایی از این بیانیه مستقیما مورد خطاب و انتظار مقام معظم رهبری قرار گرفته اند و علاوه بر آن، برخی از موضوعات مطرح شده نیز به گونه ای هستند که با توجه به ماهیت حوزه های علمیه، می توان آنها را متولّی اصلی جهت پیگیری و عملیاتی نمودن این مطالب دانست.

وی بر پرهیز از اسم گذاری و برگزاری جلسات سطحی در مواجهه با بیانیه مذکور تاکید کرد و ادامه داد: یکی از وظایف ما در مدارس علمیه، کار کردن بر روی «گام دوم» و نقش حوزه در اجرای آن است. حضرت آقا مباحث مهمی در این بیانیه مطرح نموده و بر گردن حوزه گذارده اند که باید مورد توجه ما قرار بگیرد. مباحثی مانند «چیستیِ‌معنویت»، «مصادیقِ اخلاق» و ... باید توسط حوزه و روحانیت کالبدشکافی و برای جامعه تبیین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاری در ادامه با تبیین راهکارهای تقویت فضائل اخلاقی از قبیل اخلاص، ایثار، کمک به همنوع و ... در جامعه، یادآور شد: برای نهادینه شدن بسیاری از فضائل اخلاقی در جامعه، پرداختن به این مسائل باید از خود طلاب و حوزه های علمیه آغاز، و سپس از طریق عمل و قول ما در جامعه شیوع پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه گیلان در پایان ضمن تقدیر از تلاش مسئولین مدارس علمیه استان درخصوص اعزام گروه های جهادی و کمک های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده کشور، اظهار داشت: الحمدلله در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته اما حجم آسیب ها بسیار زیاد است و این حضور و کمک، ان شاءالله باید همچنان با جدّیت بالا ادامه پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha