پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام آسوده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۱۰ درصد از موقوفات جدید خراسان شمالی با نیت حوزه‌های علمیه خبر داد.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره بر اهمیت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه، از هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه ازجمله رفع کاستی‌های مرتبط با مدارس علمیه خبر داد و اظهار داشت: 10 درصد موقوفات جدید خراسان شمالی با نیت حوزه‌های علمیه ثبت شده است.

وی با تأکید بر اهمیت هدایت واقفان به سمت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه، افزود: اگر نیّات واقفان به سمت وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه هدایت و راهنمایی شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: البته تمام فعالیت‌هایی که واقفان نسبت به آن اقدام به وقف می‌کنند ارزشمند است و خیر و برکت به همراه دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 110 وقف به ارزش 38 میلیارد ریال ثبت شد که نیمی از نیات موقوفات ثبت شده برای توسعه مسجد و امام‌زاده و 15 درصد با نیت امور قرآنی و مذهبی بود.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به ثبت 50 مورد وقف جدید الکشف در سال گذشته، تصریح کرد: موقوفات جدید الکشف موقوفاتی هستند که سال‌ها پیش وقف شده‌اند ولی ثبت نشده‌اند که در سال 97 در سامانه جامع موقوفات ثبت شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های گوناگون و مشاوره‌های وقف آمار وقف بر مبنای نیات روز جامعه از قبیل امور قرآنی و مذهبی و دیگر نیازمندی‌ها بیشتر شده است.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: در سال جاری و در طول این مدت کوتاهی که از سال گذشته است ۹ وقف جدید به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی و مشاوره این آمار در پایان سال رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

گفتنی است، استان خراسان شمالی پنج هزار و ۶۱۹ موقوفه و ۱۱ هزار و ۷۰۹ رقبه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha