پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور فعال و پرثمر مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب

حوزه/ مدیر محتوای نشر هاجر( انتشارات حوزه علمیه خواهران) از اقبال قابل توجه علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی نسبت به کتب و آثار مرتبط با سبک زندگی دینی منتشر شده از سوی این انتشارات حوزوی خبر داد.

هنگامه سید تقیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به این که یکی از موضوعات محوری فعالیت نشر هاجر ناظر به تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: در زمینه پژوهشی و علمی، یکی از مهم ترین و البته پرفروش ترین آثار ما، کتاب "مهارتهای زندگی" است که شامل حیطه های مختلف همچون رفتار در خانواده ، رفتار در اجتماع و نیز مهارت های گوناگون چون مهارت انتخاب شغل و حتی کمک های اولیه می شود.

وی افزود: این کتاب خوشبختانه در سال های اخیر از جمله نمایشگاه کتاب امسال تهران بسیار مورد توجه علاقه مندان قرار گرفته و این مساله نشان می دهد که توجه به این موضوعات تا چه در حد در جامعه ما ضروری به شمار می رود.

این کارشناس فرهنگی  همچنین گفت: از دیگر کتاب های قابل توجه در زمینه سبک زندگی که به همت نشر هاجر منتشر شده ، کتاب "جلوه های حیا در روابط خانوادگی" است که در خصوص تبیین اهمیت حیا و جایگاه آن در خانواده و بین زوجین و والدین و فرزندان است، ضمن آن که نویسنده در این کتاب، راهکارهای تقویت حیا در کانون خانواده را نیز مورد بحث قرار داده است.

وی بیان داشت: علاوه بر این که نرم افزار "آیه های زندگی" در حیطه های اخلاق و احکام و عبادات که مورد نیاز زندگی یک فرد مسلمان است نیز مورد توجه بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفته است.

این مسئول فرهنگی  افزود: یکی از کتب مهم ما در زمینه سبک زندگی اسلامی ، کتابی است با عنوان" درآمدی بر نظام خانواده در اسلام" نوشته حجت الاسلام سالاری فر که مباحث ارایه شده در آن از تشکیل خانواده شروع شده و در ادامه به روابط زوجین در نهاد خانواده پرداخته و وظایف والدین و فرزندان در این باره را متذکر می شود به نحوی که این کتاب عملاً جامع است.

سید تقیان همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حدود 6 عنوان کتاب در حوزه سبک زندگی به همت نشر هاجر منتشر شده است، ابراز داشت: در زمینه روایت و خاطره گویی نیز به مقوله سبک زندگی ورود پیدا کرده ایم و به خصوص با همکاری و مشارکت نشر شهید کاظمی کتاب هایی در این باره انتشار داده ایم که در این آثار همچون کتاب "خانم کارکوب"، "راض بابا" و ... سبک زندگی اسلامی در قالب خاطرات همسر یا مادر شهید مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: کتاب "یادت باشد" درباره زندگی عاشقانه شهید مدافع حرم ، حمید مرادی سیاهکالی و همچنین کتاب "فرهنگ نامه فاطمی" که انتشار سال 97 بوده نیز از جمله آثار پرفروش نشر هاجر در نمایشگاه امسال بوده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha