جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در ماه رمضان ۲ هزار و ۴۰۲ مبلغ به ۲۳ شهرستان خراسان رضوی و ۲۰۰ مبلغ هم به مناطق سیل زده کشور اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، صبح امروز درنشست خبری تشریح برنامه های ماه رمضان این نهاد، به خبرنگاران گفت: در ماه رمضان ۲ هزار و ۴۰۲ مبلغ به 23 شهرستان  های خراسان رضوی اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تقویت روحیه امید به آینده و در بیانیه گام دوم  به آن تاکید شده است، به برنامه های تفسیری این نهاد اشاره کرد و افزود: 1400 حلقه تفسیر با محوریت سوره احزاب در حسینیه و هیئات مذهبی و مساجد استان برگزار می شود، که جلسات تفسیر شاخص مانند جلسه تفسیر آیت الله علم الهدی بعد از نماز ظهر در مهدیه مشهد و سایر ائمه جمعه در سایر شهرستان تعریف شده است ، که با استمرار این نشست های تفسیری روحیه انقلابی را بتوانیم در مردم تقویت کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین صاحبقرانی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش طلایه داران هدایت در آستانه ماه مبارک رمضان، گفت: این همایش 12 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مروی(تولیت آستان قدس رضوی)، حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی (نماینده رهبرمعظم انقلاب در کشور سوریه) و  حجت الاسلام والمسلمین دهشت در محل اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش با حضور 500 نفر از مبلغان حوزه برگزار می گردد، افزود: 331 جلسه با عنوان گام دوم انقلاب اسلامی در مجموعه های مختلف فرهنگی و مذهبی مشهد، حسینیه ها و هیئت های مذهبی برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه به برگزاری 409 جلسه قرآن کریم در سطح استان اشاره کرد و افزود: ترویج سفره های ساده در ماه رمضان یکی دیگر از فعالیت های این نهاد است  که در 332 هئیت و حسینیه در ماه رمضان برگزار می شود.

 

امداد رسانی به سیل زدگان

حجت الاسلام صاحبقرانی در ادامه گزارشی از فعالیت های این اداره در مناطق سیل زده کشور داد و افزود: یکی از اقداماتی که این سازمان برای کمک به سیل زدگان، اهدای یک روز حقوق کارکنان به سیل زدگان کشور بود.  همچنین هئیت های مذهبی با فراخوان مردمی برای کمک به سیل زدگان، کمک های فراوانی مالی و غیر مالی جمع آوری کردند. تنها از یک هئیت مذهبی در مشهد مبالغ میلیونی جمع آوری شد و 6 تریلی از کمک های مردمی نیز از سوی یکی از هیئت های مذهبی مشهد برای سیل زدگان ارسال شد، همچنین با توجه به سیلابی شدن مجدد آق قلا 30 نفرجهادگر حوزوی مجدد اعزام شدند؛ تلاش داریم حضور مبلغان حوزوی به صورت مستمر باشد.

وی افزود: از آغاز سیلاب در مناطق کشور از سوی سازمان تبلیغات گروه های مبلغین جهادی اعزام شدند و در ماه رمضان هم تلاش داریم بیش از 200 مبلّغ را به مناطق سیل زده کشور اعزام کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha