جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر به کشور لبنان با دکتر علاءالدین؛ رئیس دانشگاه المعارف بیروت دیدار و در خصوص همکاری های مشترک و گفتگو کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در جریان سفر به کشور لبنان با دکتر علاءالدین؛ رئیس دانشگاه المعارف بیروت دیدار و در خصوص همکاری های مشترک و گفتگو کردند.

 در این دیدار که معاونین و رئیس دانشکده ادیان و مطالعات اسلامی این دانشگاه نیز حضور داشت حجت الاسلام و المسلمین مختاری ضمن معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران، این دانشگاه را یک دانشگاه ممتاز و ویژه با کارکردهای تقریبی توصیف کرد که شیعه و سنی در آن هم تحصیل و هم تدریس می کنند و زندگی مسالمت آمیز در کنار همدیگر را تجربه می کنند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم چالش های امروز راهکارهای دینی دارد و می توان با تقریب و بهره مندی از روش های آکادمیک به این راهکار رسید.

 در ادامه مختاری گزارشی از فعالیت های دانشگاه اهداف و رسالت های آن ارائه کرد.

همچنین دکتر علاالدین رئیس دانشگاه علوم و معارف لبنان فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران را بسیار تحسین برانگیز خواند و گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی شاهد علمی و عملی بر همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب در ایران است.

وی جامعه لبنان را جامعه ای دارای تنوع مذهبی و همزیستی مسالمت آمیز عنوان کرد و وجود دانشگاه مذاهب اسلامی در لبنان را کمکی به این همزیستی دانست.

در این دیدار در خصوص همکاری در برگزاری دوره های زبان آموزی فارسی در ایران توسط دانشگاه مذاهب اسلامی و زبان عربی در دانشگاه معارف اسلامی لبنان، برگزاری نشست ها و مجلات مشترک علمی، تبادل استاد و دانشجو و... توافق حاصل شد.

در پایان این دیدار رئیس دانشگاه معارف اسلامی  از حضور دکتر مختاری و فعالیت‌های تقریبی ایشان تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha