سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اعضای مسجد از کلیسای جامع کنتربری بازدید کردند

حوزه/ گروهی از اعضای مسجد کنتربری در جنوب شرقی انگلستان، به منظور نشان دادن همبستگی با همشهریان مسلمان، از کلیسای جامع شهرشان بازدید کرده و برای یادبود قربانیان حملات تروریستی سریلانکا گل گذاشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از kentonline، اعضای مسجد کنتربری در جنوب شرقی انگلستان، روز گذشته به منظور ابراز همبستگی و همدردی با همشهریان مسیحی، از کلیسای جامع کنتربری بازدید کرده و برای یادبود قربانیان حملات تروریستی سریلانکا، گل آوردند.

بیش از 250 مسیحی در حملات بمب گذاری یکشنبه عید پاک به کلیساها و هتل ها در سریلانکا کشته شدند.

احسان خان امام جماعت مسجد رهبری گروه بازدیدکننده را به عهده داشت و مسلمان کشیشان و مسیحیان را در مراسم دعا همراهی کردند. احسان خان گفت: هنوز چند هفته از حملات تروریستی در کرایست چرچ نیوزیلند نگذشت که بار دیگر شاهد آسیب پذیری عبادگاه ها بودیم.

وی نوشته ای به نمایندگی از بازدیدکنندگان قرائت کرده و گفت: به نمایندگی از جامعه اسلامی در کنتربری و مسجد، برای احترام به برادران و خواهران مسیحی که جان خود را در حملات سریلانکا از دست دادن، گل می گذاریم. ما برای قربانیان و بازماندگان آنان دعا می کنیم و تسلیت می گوییم.

روبرت ویلیس، سرپرست کشیشان کلیسا به مسلمانان خوش آمدگویی گفت و از کشیشان خواست گردهم آمده و اقدام همشهریان مسلمان را در یادبود کشته شدگان حملات تروریستی در سریلانکا تحسین کنند.

وی سپس احسان خان را در آغوش گرفته و از او خواست برای مردم سخنران کند.

احسان خان گفت: در چنین زمانه ای حیاتی است که جامعه ما به تمام دنیا نشان دهند که صرف نظر از دین و اعتقادات مذهبی، ما همه برادر و خواهر هستیم و این چیزی است که باید در جامه رویش پافشاری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha