پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان این که شهید مطهری مبارز عوام زدگی در جامعه بود، گفت: عالم باید از دشمنی به خیر خواهی دعوت کند. اگر این طور باشد جامعه به صلاح حرکت خواهد کرد و چون شهید مطهری از اعتقاد راسخ برخوردار بود کلامش در دل ها و قلب ها رسوخ می کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله رضا استادی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور، در مراسم گرامیداشت سالروز شهید مطهری که ظهر امروز در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری اهل تواضع و زهد به معنای حقیقی بود و در این زمینه افراط و تفریط نداشت.

وی با بیان حدیثی از کتاب شریف بحار الانوار ادامه داد: در روایت وارد شده است که از استادی علم بیاموزید که شما را از شک به یقین و از تکبر به تواضع راهنمایی کند؛ شهید مطهری این خصوصیت را در خودش ایجاد کرده بود و مصداق واقعی این حدیث بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید مطهری ‌کسی است که می تواند الگوی خوبی برای طلبه و استاد حوزه و دانشگاه باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان معنای تواضع و خاطره ای از استاد شهید گفت: حق پذیری مهم ترین مصداق تواضع است و شهید مطهری کمال تواضع و نقد پذیری را داشت و  یادم است که از کتاب ایشان اشکالی گرفته شده بود و ایشان متواضعانه با آن اشکال برخورد کردند.

وی تصریح کرد: یکی از اموری که بر انسان تاثیر فراوانی دارد استاد خوب است و شهید مطهری چون شاگرد اساتیدی چون امام راحل و آیت الله بروجردی(ره) و علامه طباطبایی(ره) بودند این تاثیرات در ایشان مشاهده می شد.

آیت الله استادی با بیان نمونه ای از رفتار های متواضعانه شهید مطهری گفت: علامه مطهری برایش فرقی نداشت که به چه تعداد تدریس می کند و در خاطر دارم در مدرسه مروی ایشان برای دو نفر تدریس می کردند و این اوج تواضع بود که شاگرد آیت الله بروجردی و علامه طباطبایی(ره) باشد و برای دو نفر تدریس کند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در پایان با بیان این که شهید مطهری مبارز عوام زدگی در جامعه بود، گفت: عالم باید از دشمنی به خیر خواهی دعوت کند. اگر اینطور باشد جامعه به صلاح حرکت خواهد کرد و چون شهید مطهری از اعتقاد راسخ برخوردار بود کلامش در دل ها و قلب ها رسوخ می کرد.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha