چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدوی

حوزه/ امام جمعه موقت اصفهان، حضور با عمامه روحانیون در عرصه خدمت رسانی به سیل زدگان را درس عملی به دیگران دانست و گفت: طلاب جهادی برای نگارش خاطرات خدمت رسانی دست به قلم شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در اجتماع طلاب جهادی اصفهانی اعزام شده به مناطق سیل زده ، اظهار کرد:  در چهل سال اول انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی، خسارت زیادی به ما وارد کرد و البته ثمراتی داشت و در جهل سال دوم انقلاب سیل اخیر خسارات مادی زیادی داشت ولی برکات وث مراتی هم در پی دارد.

وی با بیان اینکه قطعا با فروکش کردن آب، بازهم خدمت رسانی و کمک رسانی باید تداوم یابد تصریح کرد:  رسالت اصلی روحانیت در کنار خدمت رسانی و کمک رسانی به مردم، اصلاح فکرها،اندیشه ها وباورها است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: خداوند در سوره قصص می فرماید «ما منت بر مستضعفین عالم قراردادیم...» در حالی که باید گفته می شد بابت ظهور حضرت حجت(عج) بر مومنین منت قرار می دهیم، این امر دال بر این مطلب است که قبل از ظهور به دلیل اینکه ظلم همه جا فراگیر شده، همه مظلومین به دنبال منجی هستند که امام زمان(عج) ظهور کرده و حق مظلومین را می گیرند، ولی فکر آنها را هم اصلاح می کنند.

* خدمت با عمامه؛ خدمت به حوزه علمیه و درس برای دیگران است

وی بیان کرد: در جریان کمک رسانی و خدمت رسانی در سیل اخیر فیلم ها و عکس های زیادی گرفته می شود، ولی هیچ فیلم و عکسی چون دستگاه ضبط عرش الهی میزان  خلوص و ایثار افراد را نمی تواند ثبت کند، سبقت گرفتن به خیرات از دیگر اموری است که فقط و فقط دستگاه حضرت باری تعالی ضبط می کند.

استاد حوزه در ادامه به طلاب پیشنهاد داد که در جریان  خدمت رسانی به مردم سیل زده همچون دوران جنگ تحمیلی چون رزمندگان اسلام، دست به قلم بشوند و خاطرات را به رشته تحریر در آورند.

وی تاکید کرد: توصیه دوم این است که طلاب و روحانیون در امر کمک رسانی دریغ نکنند، ولی رفت و آمدهای خود را با  مرکز مدیریت حوزه علمیه هماهنگ کنند و به قانون درسی و آموزشی حوزه  علمیه احترام بگذارند و بدانند درس خواندن به نحو احسن واجب دوم ماست.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: حضور با عمامه در عرصه خدمت رسانی، یک درس برای دیگران است و جنبه حقوقی دارد؛ روحانیت و طلاب هرچه آبرو دارد از حوزه علمیه است لذا خدمت با عمامه، خدمت به حوزه علمیه است.

وی اذعان کرد: طلاب و روحانیون جهادی با حضورشان در مناطق سیل زده دل رهبری را در سیل اخیر شاد کردند و امیداورم دل امام زمان(عج) هم شاد شده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha