جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم در عمل، فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم، گفت: اگر این کار را کرده بودیم در حال حاضر جوانان ما به دنبال شغل های پشت میزی نبودند؛ متاسفانه نگاه امروز جوانان ما به کار کارگری زیبنده نیست و این روحیه در آنان ایجاد شده است که این کار را عار می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بوشهر با تبریک فرا رسیدن روز کارگر اظهار داشت: جامعه ما در عمل به قشر کارگر، توجهی نکرده است، درحالی که پیامبر اکرم(ص) آنقدر برای این قشر اهمیت قائل بود که دست آنها را می بوسیدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم در عمل فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم، ابراز داشت: اگر این کار را کرده بودیم در حال حاضر جوانان ما به دنبال شغل های پشت میزی نبودند؛ متاسفانه نگاه امروز جوانان ما به کار کارگری زیبنده نیست و این روحیه در آنان ایجاد شده است که این کار را عار می دانند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد همه ما اعم از روحانیون و مسئولان دولتی وظیفه داریم فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم طوری که انجام آن برای افراد لذت بخش باشد، همچنین صدا و سیما ما به سمتی برود که این کار را ترویج دهد.

حجت الاسلام خدری در ادامه سخنان خود با گرامیداشت پیش رو بودن روز معلم، اظهار داشت: معلمی شغل انبیاء است که به شدت در جامعه تاثیرگذار است؛ همه ما تربیت شده معلم هستیم و نیاز است که برای این قشر اهمیت ویژه ای قائل باشیم.

وی با تبریک فرا رسیدن روز شوراها گفت: شوراها یک اصل بود که در قانون اساسی ما هم تا مدت ها بعد از انقلاب مغفول مانده بود تا اینکه بعد از انقلاب این شوراها شکل گرفت.

مدیر حوزه علمیه بوشهر بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) با اینکه برای ما فردی عاقل و جامع است خداوند به او فرمود که در کارها با دیگران مشورت کن و ایشان نیز بسیار مشورت می گرفت.

حجت الاسلام خدری تاکید کرد: افراد باید در انجام کارها نظرات دیگران را بگیرند، چراکه وقتی به صورت انفرادی و شخصی در همه امور برای جامعه تصمیم گرفته می شود می تواند خطرناک باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha