پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بررسی بیانیه گام دوم در مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) قم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: بررسی و تحلیل پیوست معرفتی سند گام دوم با عنایت به شخصیت شهید آیت الله مطهری ، به یک معنا تحلیل مسئله " امتداد حکمت " می باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی در دومین جلسه تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری که در مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع)  قم برگزارشد،گفت: در جلسه اول بررسی و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جمله ای بیان کردیم به این مضمون که پیوست بیانیه گام دوم ، شخصیت مقام معظم رهبری است.

وی افزود:تا شخصیت و جایگاه علمی و معنوی نگارنده این سند بررسی نشود ، ارزش این سند و حتی راهکارهای تحقق این سند ناتمام خواهد ماند .

این استاد حوزه گفت: در رابطه با این بیانیه ما یک حیث تاریخی داریم که بحث مفصلی را لازم دارد که خود مقام معظم رهبری در بخشی از این سند ، این بررسی تاریخی را انجام داده اند .

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: بحث دیگر تحلیل سند گام دوم انقلاب اسلامی ، مبانی معرفتی این سند است . شهید آیت الله مطهری در این جهت انصافا جایگاه بسیار مهمی دارند . مقام معظم رهبری در رابطه با شهید مطهری می فرمایند : آثار ایشان مبانی انقلاب اسلامی می باشد . همچنین در رابطه با ایشان می فرمایند : شهید مطهری تنها فردی است که دیدگاه و آراء فلسفی ایشان به مسائل سیاسی و اجتماعی و حتی فردی امتداد پیدا کرده است . لذا بررسی و تحلیل پیوست معرفتی سند گام دوم با عنایت به شخصیت شهید آیت الله مطهری ، به یک معنا تحلیل مسئله " امتداد حکمت " می باشد .

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در ادامه به تجلیل مقام شامخ شهید آیت الله مطهری پرداخته و گفت :چیزی که باعث شد مطهری ، مطهری شود حالات و تحولات روحی این شهید عزیز و بزرگوار است . این شهید بزرگوار علاوه بر شخصیت علمی ، شخصیت معنوی  داشتند که خیلی عجیب و کم نظیر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha