جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه بابلسر

امام جمعه بابلسر با بیان این که معلمان در رشد معنوی و اخلاقی دانش آموزان نقش بسیار مهم و محوری دارند، گفت: تعلیم در سطح مدارس ما باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر امروز در دیدار جمعی از معلمان این شهرستان به جایگاه معلمان در نظام دینی اشاره کرد و گفت:  معلمان نقش مؤثری در رشد علمی و فرهنگی جامعه بر عهده دارند.

وی، معلمی را شغل انبیاء معرفی کرد و با بیان این که انبیاء و اولیای الهی در تاریخ انتقال دهنده مفاهیم دینی به مردم بودند, افزود: ائمه اطهار(ع) با انتقال پیام وحی مردم جامعه را از جهل و نادابی به سمت آگاهی سوق دادند.

حجت الاسلام قلی پور، حمایت قشر معلم را عامل رشد و تعالی جامعه در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: معلمان وظیفه تربیت نسلی را دارند که آینده سازان کشور هستند.

امام جمعه بابلسر با تأکید بر این که تجلیل از مقام معلم نباید سمبلیک باشد بلکه باید همواره شأن، قداست و معلم حفظ شود، بیان داشت: نقش معلمان در پیشرفت و توسعه کشور در ابعاد مختلف بی بدیل است.

استاد حوزه علمیه مازندران از شهدا به عنوان معلمان واقعی یاد کرد و با بیان این که امروز معلمان و فرهنگیان باید سیره شهدا را سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: احترام به منزلت و جایگاه معلم بستگی به وضعیت معیشت و مطالبات این قشر دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی را از جمله مهم ترین وظایف معلمان دانست و تصریح کرد: جامعه معلمان نقش بسیار مؤثری در حفظ ارزش های اسلامی و انسانی دارد.

امام جمعه بابلسر، معلمان را الگوهای ارزشمند جامعه دانست و با بیان این که ما هر چه داریم از معلم است، افزود: احترام به جایگاه معلم و رسیدگی به وضعیت معیشت و مطالبات معلمان باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

وی با بیان این که معلمان در رشد معنوی و اخلاقی دانش آموزان نقش بسیار مهم و محوری دارند، گفت: تعلیم در سطح مدارس ما باید با تربیت دینی و اخلاقی همراه باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha