شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دکتر مخبر دزفولی ، رییس ستاد اجرایی فرماه امام

حوزه/ دکتر مخبر، با اشاره به ایجاد ۸ هزار شغل در مناطق سیل‌زده خوزستان، از مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، در بازسازی و تکمیل بالغ‌بر ۲۰ هزار مسکن با همکاری بنیاد مسکن، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، در آیین اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم‌خانگی و اعلام بهره‌برداری از ۱۸۸۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور، اظهارداشت: با اشاره به روحیه جهادی ملت ایران و مقایسه آن با مردم دیگر کشورها، اظهارداشت: در آمریکا 374 میلی‌متر بارندگی شد و حدود ۲۰ نفر کشته شدند! اما در ایران سه یا چهار استان دچار سیل می‌شوند و مردم ما با سینه‌هایشان سیل بند درست می‌کنند! این چیزی نیست که جای دیگری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به عملی شدن وعده‌ای که از سه سال پیش به مردم خوزستان داده بود، گفت: حدود سه سال پیش در سفرم به خوزستان گفته بودم حدود ۲۳ هزار شهید در خوزستان داریم و باید به ازای هر یک از این شهدا یک شغل در استان ایجاد کنیم! که در حال حاضر نیز حدود ۲۵ هزار شغل در ۳۲ نقطه شامل دشت آزادگان، حمیدیه، باوی، اندیمشک، ایذه، آغاجاری، بهبهان، کارون و... ایجاد شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، با بیان اینکه ستاد اجرایی، جزء اولین دستگاه‌هایی بود که در خوزستان به‌طور کامل، حضور پیدا کرد، گفت: در خوزستان حدود یک‌میلیون محصول، نظیر غذا، آب، چادر و... در یک قرارگاه مرکزی و ۱۴ پایگاه برپا و میان مردم مناطق مختلف، ارائه گردید.

مخبر، با اشاره به تصمیم ستاد اجرایی فرمان امام در دوران پسا سیل، اظهارداشت: پس از سیل، تصمیم گرفتیم چهار یا پنج خدمت را به مردم ارائه دهیم که در این راستا، ۳۰ هزار بسته در کل کشور و در خوزستان ۱۰ هزار بسته لوازم‌خانگی بین مردم توزیع خواهد شد و هم اکنون بخش زیادی از این وسایل تهیه شده و خوشبختانه مشکلی برای توزیع این وسایل نداریم.

وی، از واگذاری ۲ هزار دام سبک نیز در میان سیل‌زدگان سخن گفت و افزود: ۲ هزار دام سبک نیز تهیه کرده‌ایم و به محض اینکه بستر لازم برای واگذاری این دام‌ها آماده شود، آن‌ها را واگذار می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، از تهیه ۱۰ هزار بسته لوازم تحریر نیز برای دانش آموزان و کودکان سیل‌زده، خبرداد و گفت: این وسایل آماده حمل بوده و در صورت تشخیص مسئولان مناطق، این وسایل می‌توانند حالا یا اوایل مهرماه میان مردم توزیع شوند.

وی مهم‌ترین دغدغه سیل‌زدگان را «اشتغال» دانست و تصریح کرد: بخش زیادی از مردم شغل خود را از دست داده‌اند؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم ۳۵۰۰ شغل مستقیم را در نقاط سیل‌زده ایجاد کنیم که اگر این اعداد را به شغل‌های غیر مستقیم نیز توسعه دهیم، حدود ۸ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

دکتر مخبر، در پایان گفت: به‌موجب تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مسکن امضا شده، قرار است در بازسازی و تکمیل بالغ‌بر ۲۰ هزار مسکن در کشور نیز مشارکت داشته باشیم.

 

انتهای پیام./

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha