شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: سلامت فکر دینی جامعه باید برای جامعه دینی بااهمیت تلقی شود و نسبت به تضییع این حق عامه توسط هر فیلم، کارتن، برنامه، اقدام، رفتار و نوشتار از سوی هرکسی اعتراض حقوقی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی، شامگاه سه شنبه در گردهمایی علمی و فرهنگی مبلغان رمضان با «موضوع  نقش روحانیت در صیانت از حقوق عامه» اظهار کرد: بحثی را رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر آغاز کردند که مسئله جدی،حیاتی ومهم است که ما غفلت کردیم. نخستین مسئله، موضوع زنجیره تمدن سازی است که مطالب زیبایی در سایت رهبری در این زمینه وجود دارد و بحث بعدی در دل این تمدن سازی با عنوان بیانیه گام دوم انقلاب است.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که به تمدن ایرانی اسلامی برسیم که برای آن پنج گام وجود دارد، گام اول انقلاب اسلامی بود، این گام اول ۴۰ سال پیش با آن هیبت با عظمت آفریده شد.

وی ابراز کرد: گام دوم در اصطلاح نظام سازی است، گام سوم دولت سازی و گام چهارم جامعه سازی و پنجمین گام که برآیند و خروجی  آنهاست، تمدن سازی است.

حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر در میانه راه یعنی دولت سازی هستیم، یعنی نظام حاکم برای تامین نیازهای مختلف مردم در عرصه های مختلف چون امنیت، سیاست، فرهنگ، آموزش و رفاهیات چه الگو وبرنامه ای دارد که منجربه استقرار دین در جامعه شود و همه الگوهای آن چون نظام سلامت و اقتصادی اش اسلامی شود.

وی افزود: اعتراف می کنیم هنوز در خرده نظام هایی چون نظام اجتماعی، سلامت و اقتصاد کار جدی نکرده ایم  که پس از آن، گام چهارم یعنی جامعه اسلامی محقق شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب برای چهل سال دوم انقلاب اسلامی تعریف و تبیین شد که در نوع خود بی نظیر و قابل توجه است  و تا به امروز هیچ بیانیه ای به مردم مستقیم ابلاع نشده بود و این حرکت رهبری نشان از پختگی مردم است.

وی تاکید کرد: امروز بر طلاب لازم است که تجربیات خود را ثبت و ضبط کنند و به عنوان نمونه برای مباحثی تربیتی نظریه والگوی تربیتی ارائه کنند؛ حجت الاسلام اسماعیل آذری که به عنوان روحانی قصه گو در ایران مطرح است مصداقی از این الگوسازی طلبگی است.

حجت الاسلام قطبی عنوان کرد: طلاب تجربیات تبلیغی خود را به رشته تحریر در آورند تا از دل آنها به نتایج خوبی برسیم.

وی در ادامه اشاره ای به تعریف حق عامه پرداخت و گفت: حق عامه یعنی حق همگانی مثل محیط زیست، سلامت و امنیت، ما طلاب باید در گام نخست ثابت کنیم از نظر دینی چه چیزهایی حق عامه مردم است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  تصریح کرد: در گام دوم باید جرم انگاری نسبت به تضییع حق عامه مردم  صورت گیرد؛ سلامت فکر دینی جامعه باید برای جامعه دینی بااهمیت تلقی شود و نسبت به تضییع این حق عامه توسط هر فیلم، کارتن، برنامه، اقدام، رفتار و نوشتار از سوی هرکسی اعتراض حقوقی صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha