جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رایزن ایران در اوگاندا

حوزه/ به مناسبت روز جهانی کار و کارگر (۱۱اردیبهشت) مقام و منزلت کار و کارگر از منظر اسلام در رادیو بلال کامپالا بررسی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر (11اردیبهشت) مقام و منزلت کار و کارگر از منظر اسلام  در رادیو بلال کامپالا بررسی شد.

بر اساس این گزارش محمد رضاقزلسفلی رایزن فرهنگی کشورمان در اوگاندا در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه کارگران با ایمان همواره انسان‌های پاک بوده و با انجام شغل موثر خود ، خداوند متعال را عبادت می کنند افزود: کارگران  قشر زحمتکش جامعه بوده  و اقتصاد کشور بدست آن ها می چرخد .

 وی در بخشی از سخنان خود در رادیو بلال ،  به نقل از بیانات امام خمینی(ره) گفت: حیات یک ملت مرهون کار و کارگر می باشد . کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمند ترین گروه در جامعه هستند . چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است .

 رایزن فرهنگی در ادامه برنامه رادیوئی با بیان اینکه خداوند متعال کارگران امین را دوست دارد به منظور معرفی جایگاه کارگران در اسلام افزود:در روایات آمده است که " قطره عرق بدن یک کارگر ماند قطره خون یک شهید می باشد " .

رایزن فرهنگی در بخشی دیگراز سخنان خود با قرائت احادیثی از امام صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص) در خصوص " نان حلال خوردن " گفت : " معافیت از عذاب الهی" ، " بهره مندی از نگاه ویژه ی رحمت آمیز خدا " ، " مثل برق از پل صراط گذشتن " و ... از جمله منافع و نتایج  " حاصل دسترنج خود را خوردن "  می باشد.

رایزن فرهنگی ایران در پایان سخنان خود تصریح کرد: به منظور ترسیم جایگاه رفیع کارگران در اسلام، بوسیدن دست های تاول زده یک کارگر توسط پیامبر اکرم (ص) به هنگام برگشت از جنگ تبوک در حقیقت بوسه ی آن حضرت به دست های تاول زده همه کارگران در طول تاریخ بشر می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha