جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فیاضی ، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی

حوزه/ مجمع عالی حکمت براساس وظیفه، اقدام به طراحی ۱۷ برنامه و نشست برای گرامیداشت استاد شهید در موضوعات مختلف علمی کلام، تفسیر و... در مناطق مختلف کشور کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی پیش از ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت استاد مطهری که با موضوع «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: براساس روایات، خدای متعال به انسان عقل و فطرت قرار داده است و همین ارزش انسان را چند برابر کرده است. 

مدیرمرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: انسان تمایلاتی و انفعالاتی دارد که حیوانات ندارد. اگر همه این شاخصه ها، عقل، فطرت و تمایلات و ... در انسان فعال باشد، به بالاترین سطح از ارزش خواهد رسید.

این محقق با بیان این که شهید مطهری الگوی بسیار مناسب برای جامعه علمی است در ادامه به هدف راه اندازی مجمع عالی حکمت اسلامی اشاره کرد و گفت: مجمع عالی حکمت اسلامی براساس وظیفه، اقدام به طراحی 17 برنامه و نشست برای گرامیداشت استاد شهید در موضوعات مختلف علمی کلام، تفسیر و... در مناطق مختلف کشور کرده است.

رئیس هیئت ‌مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: از افتخارات مجمع این است که تحت نظارت آیات عظام سبحانی، جوادی و آیت الله مصباح است. از دیگر فعالیت ها برگزاری دروس حوزوی و دانشگاهی در این مجمع است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha