پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستاورد سفر حج تولد جدید بندگی و آغاز زندگی دیگر است، گفت: درواقع پایان اعمال حج سرآغاز زندگی جدید بوده و سالگرد حج سالروز تولد شخصیت جدید حاجی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام  ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش آموزشی حج تمتع 98، با اشاره به اینکه سفر حج مقصد و مقصودی دارد که مقصد مکه است اما مقصود ما قرب الی الله است، ادامه داد: مقصد و مقصود باید در این سفر روشن شود تا مبادا مقصود را گم کنیم.

وی با بیان اینکه حج تولد جدید و نقطه عطف در زندگی است، افزود: وقتی حاجی می‌رود و برمی‌گردد باید احساس کند زندگی او دوباره از نو شروع می‌شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستاورد سفر حج تولد جدید بندگی و آغاز زندگی دیگر است، خاطرنشان کرد: در واقع پایان اعمال حج سرآغاز زندگی جدید بوده و سالگرد حج سالروز تولد شخصیت جدید حاجی است.

وی با بیان اینکه در بین عبادت‌ها حج از همه سخت‌تر بوده و هم اجر بیشتری دارد، اظهار کرد: حج یک دوره تمرین و جهاد اکبر است؛ زیرا از فرزند و خانه و کاشانه جدا می‌شوید، از زندگی فعلی دل می‌کنید و حتی لباس خود را هم بیرون آورده و محرم می‌شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پیام حج این است که روزی همه ما از دنیا می‌رویم؛ به‌گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم لباس‌های خویش را هم با خود ببریم، مگر چیزهایی که پیش از این برای خود فرستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه حج تمرین قیامت بوده و نوعی قیامت صغری است، افزود: در حج همه یک مدل لباس می‌پوشند و وزیر و کارگر و کارمند با هم یکسان می‌شوند و روز قیامت هم این‌گونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید سفر حج را سفری برای خودسازی تلقی کنیم، ادامه داد: در واقع سفر حج تمرین نفس و دوره‌ای برای خودسازی است.

وی خطاب به زائران بیت‌الله الحرام، اظهار کرد: شما در سفر حج به‌وسیله پول خود خدا را بندگی کرده و ثروت خود را در راه بندگی و عبودیت مصرف می‌کنید که بهترین راه برای مصرف مال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حج عبادتی است که در آن همه اعضا و جوارح ما درگیر هستند، افزود: در حج باید نیت کنید، برخی کارها را انجام داده و برخی امور را انجام ندهید؛ به‌گونه‌ای که انجام 23 مورد در حال احرام بر زن و مرد حرام است.

وی اضافه کرد: حج تمرین بندگی و حرکت درست در راه خدا است؛ لذا سفری استثنایی و بزرگ است و هر که در این سفر به‌درستی ورود کرده و به‌سلامتی بازگردد هم خود و هم خانواده‌اش بیمه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha