پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه کانون مساجد

حوزه/ رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور از راه اندازی سامانه«بچه های مسجد» خبر داد و گفت: تا کنون ۲۳ هزار و ۱۰۰ كانون و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از كودكان و نوجوانان در این سامانه ثبت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله ارزانی، ظهر امروز، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد، تشکیل کانون های فرهنگی هنری در مساجد را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: تشکیل این کانون در 18 اسفند 71 بنا به درخواستی از شورای انقلاب فرهنگی برای مقابله با تهاجم غربی انجام شد و پس از موافقت این شورا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تصویب اساس نامه ای تحت عنوان کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: در واقع هیچ گونه اساس نامه ای تحت این عنوان وجود نداشته، اما سال گذشته در شورای عالی فرهنگی تصویب شد.

رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور به نقش مساجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: برای اجرای بهتر برنامه ها و روز افزون شدن توفیفات در نظام مقدس اسلامی باید به مساجد بازگشت عالمانه داشته باشیم.

وی با اشاره به مطرح شدن طرحی در کشور با عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد در کشور، خاطرنشان کرد:  این طرح برای نخستین بار در کشور با نام «فهما» راه اندازی شده است و  سال آینده تمام فعالیت‌های مساجد در این سامانه ثبت خواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با ادامه این مطلب که در سامانه «فهما» رتبه بندی های کانون های مساجد صورت می گیرد، عنوان کرد: تاكنون ۱۰۰ هزار عضو مسجد در این سامانه ثبت‌نام كرده‌اند.

وی همچنین مقابله با فضای ناهنجار مجازی را مورد توجه قرار داد و یاد آورد شد: این فضا یکی از دغدغه های شورای فرهنگ عمومی کشور است، از این رو باید آن را جهت دارد کنیم و برای مقابله با آن باید اهالی مساجد را فعال کنیم.

رئیس ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های جوانان در مساجد استفاده کرد، بیان کرد: در همین راستا سامانه بچه های مسجد راه اندازی شده و تا کنون  ۲۳ هزار و 100 كانون و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از كودكان و نوجوانان در این سامانه ثبت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha