جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز یکی از مشکلات مهم جامعه اسلامی نفوذ سبک زندگی غربی در میان خانواده ها است، گفت: باید سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا کند چون عامل رشد و تعالی امت اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در اختتامیه جشنواره محصولات قرآنی کشور، در ساری، قرآن را عامل سعادت و تعالی بشریت دانست و گفت: متأسفانه امروز جامعه بشری از مفاهیم قرآنی فاصله گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که قرآن مسیر رشد و پیشرفت بشر را مشخص کرده است، افزود: اما متأسفانه بشریت امروز در خلاف مسیر ارزش ها و مفاهیم قرآنی گام بر می دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، پیشرفت امروز نظام اسلامی را مرهون فرهنگ قرآنی در این کشور دانست و گفت: امروز به برکت انقلاب شاهد گسترش روز افزون مفاهیم قرآنی در این کشور هستیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که تکیه به کلام الهی راه برون رفت از همه مشکلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی است، خاطرنشان کرد: اگر مفاهیم قرآنی را در سطوح مختلف زندگی نهادینه کنیم به طور حتم از خطرات و بحران ها مصون خواهیم ماند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز یکی از مشکلات مهم جامعه اسلامی نفوذ سبک زندگی غربی در میان خانواده ها است، گفت: باید سبک زندگی قرآنی در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا کند چون عامل رشد و تعالی امت اسلامی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که خطر نفوذ و توطئه دشمنان با بهره گیری از مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی حداقل خواهد شد، بیان داشت: جایگاه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مرهون بهره گیری از فرهنگ و ارزش های قرآنی در این کشور است.

آیت الله طبرسی با بیان این که با بهره گیری از مفاهیم قرآنی به طور حتم زندگی سعادتمندانه و عزت مندانه ای خواهیم داشت، افزود: فاصله گرفتن از ارزش های قرآنی آثار و تبعات منفی در زندگی ما خواهد داشت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که در حال حاضر بسترهای لازم برای رشد فرهنگ قرآنی در کشور کاملاً فراهم است، گفت: در این راستا نهادها و سازمان های فرهنگی باید با برنامه ریزی صحیح به منظور تحقق این امر تلاش کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، برگزری نشست ها و نمایشگاه های قرآنی را یکی از راه های مناسب در جهت گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه دانست و افزود: خوشبختانه امروز بسترهای لازم به منظور تقویت این گونه فعالیت ها کاملاً در کشور فراهم است.

وی همچنین به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که ماه رمضان، ماه بهار قرآن است، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا شاهد رونق جلسات و برنامه های قرآنی در این ماه با برکت در سراسر کشور باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha