جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاحیه مرکز فرهنگی، آموزشی و بصیرت افزایی الغدیر در قم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قندهاری گفت: خدمت به مردم، دشمنی با دشمنان خدا و رعایت خطوط فاصل با دشمن از جمله صفات منتظران ظهور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین قندهاری، با حضور در جمع مدیران ارشد بنیاد تعاون وزارت دفاع، با تبریک اعیاد شعبان اظهار داشت: این ماه، ماه تقرب، بندگی خالصانه و آماده شدن برای مهمانی خداست.

وی با درود به خانواده شهدا و مخصوصا مادران شهید گمنامی که سال‌های سال منتظر بازگشت فرزند خود به آغوش خانواده بودند بیان کرد: منتظران حضرت حجت نیز باید چنین حسی برای مفهوم انتظار داشته باشند و البته اولیای الهی همواره اینگونه بودند و خود را در برابر معصوم حاضر می‌دیدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده اظهار کرد: این آیه در شأن منتظران واقعی حضرت نازل شده است که در آن می‌شود ویژگی‌های منتظران واقعی را بررسی و کشف کرد.

وی در همین زمینه با برشمردن اوصاف منتظران واقعی با توجه به آیه فوق الذکر بیان کرد: خدمت رسانی به مردم، تواضع و فروتنی، دشمنی با دشمنان خدا و رعایت خطوط فاصل با دشمن، برتری جستن نسبت به کافران، مجاهدت در راه خدا و عدم خوف از سرزنش دیگران نسبت به خد از جمله صفاتی است که منتظران ظهور در وجود خود نهادینه کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قندهاری با اشاره به آیه ۲ سوره مائده که می‌فرماید «در نیکوکاری و پرهیزگاری با یکدیگر همکاری کنید...» تصریح کرد: این عبارت در قالب یک واجب دینی و تکلیف الهی مطرح شده است و خداوند از ما خواسته است تا در همه حالات زندگی و در همه ابعاد آن به کمک دیگران برخیزیم و هرچه از دست ما برمی‌آید در قالب نیکوکاری و پرهیزگاری انجام دهیم و بنیاد تعاون وزارت دفاع به عنوان یک مجموعه خدمت رسان به خانواده‌های کارکنان افتخار این امر معنوی و الهی را بر پیشانی خود دارد.

وی افزود: در اهمیت کارگشایی و خدمت به دیگران همین بس که پیامبرگرامی‌اسلام (ص) آن را معیار و ملاک مسلمانی دانسته و فرموده است: کسی که صبح کند و به مسائل مسلمانان همت نگمارد، مسلمان نیست.

حجت الاسلام و السملین قندهاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت «دفتر خط مشی‌های مکتبی» به عنوان یکی از اصول و کارکرد‌های سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: ما در سازمان همواره با ابلاغ خطی مشی‌های مکتبی با بهره گیری از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سعی کرده ایم با نهایت دقت تدابیر فرمانده معظم کل قوا را سرلوحه برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی در همین زمینه افزود: مدیران سازمان‌های تابعه وزارت دفاع نیز بایستی با ابلاغ این خط مشی‌ها به سازمان‌های تحت امر خود نهایت تلاش خود برای اجرایی شدن فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به کار گیرند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با بیان مأموریت مهم دفتر خط مشی‌های مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، انطباق تمامی دستورالعمل‌ها با مبانی شرعیه و تهیه مطلب، پاسخگویی به سوالات شرعی سازمانی و مطالعه و مداقه و اطلاع از نتیجه آن جهت بهره برداری سازمان‌ها و کارکنان و در نهایت نظارت شرعیه بر مسائل اقتصادی و بررسی در حوزه‌های اقتصادی را از مهم‌ترین رسالت‌های دفتر خط مشی‌های مکتبی برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha