پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار اعضای ستاد تفسیر اصفهان با آیت الله العظمی مظاهری

حوزه/ رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم و تعالیم سازندۀ آن همواره طراوت و تازگی دارد، تأکید کردند: در هر زمانی باید تفسیرهای جدید، با نوآوری‌های مطابق با شرایط و نیازهای همان زمان تدوین گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در دیدار اعضای ستاد تفسیر حوزۀ علمیه اصفهان، با بیان اینکه قرآن کریم، شفای دردهای روحی و جسمی است، تصریح کردند: معضلات فردی و اجتماعی با تمسّک به قرآن کریم حل می‌شود.

معظم له ادامه دادند: اهمیّت به انس با قرآن کریم و به‌ویژه اهتمام به تفسیر آن کتاب نورانی، باید محور امور پژوهشی در حوزه‌های علمیّه و در رأس همۀ فعالیت‌های تبلیغی روحانیّت باشد.

ایشان در این زمینه، بر ضرورت گسترش و تعمیق دروس تفسیر در حوزه‌های علمیّه تأکید کرده و افزودند: ستاد تفسیر باید علاوه بر تشویق و ترویج قرائت قرآن کریم در بین عموم مردم، برای تشویق پژوهشگران و فضلاء در جهت تفسیر قرآن کریم نیز برنامه‌ریزی و اقدام داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم و تعالیم سازندۀ آن همواره طراوت و تازگی دارد، بر ضرورت تدوین تفسیرهای جدید با قالب‌ها و شکل‌های گوناگون و محتواهای متفاوت و مفید تأکید کردند.

حضرت آیت الله مظاهری یادآور شدند: در هر زمانی باید تفسیرهای جدید، با نوآوری‌های مطابق با شرایط و نیازهای همان زمان تدوین گردد و اهتمام به تولید و نگاشتن آثار، تحقیقات، مقالات، رساله‌ها و کتاب‌های تفسیری، به عنوان یک سیرۀ مستمر در حوزه‌های علمیّه و در میان عموم فضلاء شایسته تثبیت گردد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین بهشتی‌نژاد، مسئول ستاد تفسیر حوزۀ علمیّۀ اصفهان، گزارشی از فعالیّت‌ها و اقدامات این ستاد به منظور ترویج فرهنگ تفسیر قرآن کریم را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha