چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه علما همواره هدف دشمن هستند، گفت: ۴۰ سال است که امام راحل و مقام معظم رهبری درباره دشمنی آمریکا صحبت کردند و تذکر داده اند، اما باز هم برخی به این دشمنی شک دارند و یا معتقد هستند که باید با آمریکا ارتباط داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، عصر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران شهرستان های استان اصفهان با اشاره به عظمت علما و دانشمندان دینی، اظهار داشت: پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند علمای دینی، همچون ستارگان آسمان هستند که مردم در تاریکی های دریا و خشکی به وسیله ستارگان راه را پیدا می کنند،

مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: امام صادق(علیه السلام) می فرمایند علمای شیعه در جاهایی که شیطان می خواهد در قلوب شیعیان نفوذ کند، آن راه ها را می بندند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه علما همواره هدف دشمن هستند، افزود: 40 سال است که امام راحل و مقام معظم رهبری درباره دشمنی آمریکا صحبت کردند و تذکر داده اند، اما باز هم برخی به این دشمنی شک دارند و یا معتقد هستند که باید با آمریکا ارتباط داشت.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: قرآن کریم می فرماید اگر کوچک ترین خوبی به شما برسد، کفار ناراحت می شوند و اگر تمام بلاها بر شما وارد شود، خوشحال می شود و این گروه هرگز با شما دوست نخواهند شد البته بدین معنا نیست که با کفار ارتباط نداشته باشیم بلکه منظور دوستی و ارتباط تنگاتنگ با کفار است.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات کفار بغض خود را بیرون می ریزند، اما کینه ای که در سینه دارند، خیلی بیشتر است، گفت: نباید به کفار دل بست و بهتر است بر توان داخلی تکیه کرد، چراکه تجربه نشان داده است که سال های سال زیر نظر انگلیس و آمریکا بودیم و هیچ گاه فنون اصلی را به ما آموزش نمی دادند و ما به آنان محتاج بودیم. 

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید بر حرکت رو به جلو انقلاب اسلامی، یادآور شد: امروز زیر سلطه هیچ کشوری نیستیم و پیشرفت های زیادی را با همه سختی ها و تحریم ها داشته ایم. 

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: همه شما خادم شهدا هستید و باید به بهترین صورت خدمتگزار خانواده های شهدا باشید و کرامت آنان را حفظ کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha