جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی

حوزه/ تاکنون ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه های علمیه با موضوعات آثار شهید مطهری نوشته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالعلی پناهی پیش از ظهر امروز در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری که با عنوان شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی که در مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد گفت: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با هدف گرامیداشت نام و یاد و آثار این استاد در سال ۸۲ در 6 مدرسه علمیه در قم شروع شد و در این طرح ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه های علمیه ادامه داد: این طرح در سال ۸۸ به صورت استانی  در ۷۶ مدرسه علمیه اجرا شد و در آن دوره ۲ هزار و900 طلبه و امسال نیز این طرح در ۱۶۰ مدرسه علمیه اجرا و ۳ هزار و 500 طلبه  شرکت کردند و طرح را با موفقیت به پایان رسانیده اند.

وی گفت: برای شروع هر سال تحصیلی از میان طلاب داوطلب، ثبت نام، بعد کتابهای شهید برای مطالعه مشخص و سپس آزمون نهایی برگزار می گردد.

حجت الاسلام پناهی بیان داشت: در همین رابطه تاکنون ۱۱۳ نفر فارغ التحصیل شدند به دین صورت که این طلاب همه کتاب ها را مطالعه و تمام دوره های طرح را با موفقیت به پایان رسانیده اند.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه های علمیه  افزود: از دیگر برنامه آموزشی برگزاری دوره های تابستانی در چند استان به مدت ۳۰ روز و شرکت کنندگان نیز حدود ۱۵ جلد کتاب شهید را مطالعه و مباحثه کرده و امتحان دادند.

وی افزود: تاکنون ۵ همایش در سالن همایش های مدرسه دارالشفاء برگزار شده است و هر ساله ممتازین این طرح به مشهد اعزام می شوند و از استان هایی که طرح را ابلاغ و اجرا کردند و جزء ممتازین بودند، تقدیر شده است.

حجت الاسلام پناهی افزود: از دیگر اقدامات در ارتباط با طرح آثار شهید مطهری، برگزاری مجموعه نمایشگاهی با هدف معرفی اجمالی آثار شهید مطهری بوده است و امروز مفتخریم که کتب و آثار شهید مطهری در نظام آموزشی حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه های علمیه  گفت: در این همایش ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه های علمیه با موضوعات آثار شهید مطهری به دست ما رسیده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha