چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 490798
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
استادانصاریان

حوزه/ ماه مبارک رمضان کلاس بسیار خوبی برای تمرین خلوص در امور است. مبلغین باید بدانند برای بهتر شدن تبلیغ خود اصلا نباید به اینکه چند نفر مخاطب وی هستند و چند نفر پای منبر نشسته اند توجه کنند، بلکه تنها مستمع خود را باید خداوند عالم بدانند که همه چیز در دست اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان  در مراسم روز بزرگداشت مقام معلم و در آستانه ماه مبارک رمضان در جمع طلاب مدرسه معصومیه قم گفت:  وجود مقدس حق، علیم است. علم او فراگیر است به همه ملک و ملکوت، غیب و شهود و ظاهر و باطن. امام حسین علیه السلام به نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله میفرماید خداوند عاشق ارزش هاست و از ارزش های تام و تمام، علم است.

وی افزود: همه امور با ارزش محبوب خدا هستند و علم از مقوله های کیفی حقیقی تامی است که خداوند متعال به آن عشق می ورزد.حال اگر این معشوق خدا در ظرفی قرار بگیرد آیا نگاهی که خدا به مظروف دارد از ظرف دریغ می کند؟

استاد حوزه علمیه گفت: زمانیکه مسئله نفخت فیه من روحی انجام گرفت و کالبد خاکی تبدیل به موجودی زنده شد که در این ظرف خاک حیات ویژه ای دمیده شد، اولین نعمتی که به چنین موجودی عطا شد طبق قرآن کریم نعمت علم تام بود.

وی افزود: معلوم این علم در وجود آدم، اسمای حسنای الهیه بوده است. این علم اسامی حیوانات و موجودات نبوده است. ملا لغتی بودن امتیازی نیست که نام اشیا مادی را دانستن فضیلتی باشد.

این الفاظ اسما نبود که به او داده شد بلکه حقایق اسما بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: علم به تعبیر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نور است. حضرت یعقوب علیه السلام در ابتدای سفر سوم فرزندانش به آنها گفت من از سوی خدا دانشی دارم که  ملکوتی است و شما آن را نمیدانید.

وی افزود: آموختن علوم نباید انتقال کتب به مغز و ذهن باشد بلکه باید جذب نور باشد. علوم الهیه ای که در دست ماست در هیچ کجای جهان از نظر ارزش و نورانیت و حقیقت مشابهی ندارد.

استاد حوزه علمیه گفت: نگاه ما به مردم باید این باشد که همه سرمایه های الهی هستند و قابل هدایت و  پروازند. این کاری است که ائمه ما انجام می دادند. امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به دشمن چنین نگاهی داشتند و چنین شد که حر ریاحی و دو برادر دیگری که در نهروان با امام علی علیه السلام جنگیده بودند هدایت شدند.

این خطیب توانا گفت: نگاه امام علیه السلام به سایر لشگریان دشمن همین بود، اما آنها قابلیت هدایت را از دست داده بودند. نگاه ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین به گناهکاران مانند بیمارانی بود که قابل معالجه بودند. ما هم به عنوان روحانیون باید چنین نگاهی به مردم داشته باشیم و نهایت رفق، مدارا، اخلاص و اخلاق را رعایت کنیم.

وی افزود: من در 53 سال منبر رفتن افراد بسیاری را دیدم که وقتی معارف الهی را یافتند، نور این معارف ظلمت درونشان را پاک کرد.

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: این علمی که ما به دست می آوریم برای اینکه تبدیل به نور بشود یک راه دارد و آن هم اخلاص است. یعنی همه مراتب درس خواندن و انتقال این معارف باید مخلصانه باشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان کلاس بسیار خوبی برای تمرین خلوص در امور است. مبلغین باید بدانند برای بهتر شدن تبلیغ خود اصلا نباید به اینکه چند نفر مخاطب وی هستند و چند نفر پای منبر نشسته اند توجه کنند، بلکه تنها مستمع خود را باید خداوند عالم بدانند که همه چیز در دست اوست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha