شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدمت رسانی طلاب و مسئولان مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر در مناطق سیل زده لرستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، گفت: پا به کار بودن طلاب و خدمت‌رسانی گسترده در سیل خوزستان، جلوه‌ای از ولایت‌پذیری و ولایت مداری حوزه علمیه خوزستان بود.

 حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرام پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به ابتلا و آزمایش سیل، اظهارداشت: این آزمایش ولایتمداری مردم بود که انصافاً در این عرصه خوش درخشیدند و جلوه‌ای زیبا از ایثار و از خود گذشتگی را در این ابتلا رقم زدند.

وی تصریح کرد: از اولین روزهای وقوع سیل، طلاب و روحانیون بسیار خوب ورود کرده و در عرصه خدمت‌رسانی آن‌چنان عمل کردند که سبب رفع بسیاری از مشکلات شدند.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، افزود: مدارس علمیه خوزستان نه‌تنها در استان خود، بلکه در امدادرسانی به سایر استان‌ها نیز پیشرو بودند؛ به‌طوری‌که گروه‌های جهادی حوزه علمیه اندیمشک، قبل از وقوع سیل خوزستان، در پل‌دختر حاضر بوده و در آنجا به مردم خدمت می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، در بخش دیگری از سخنان خود درباره برخی فعالیت‌ها و اقدامات مؤثر مدارس علمیه استان، اظهارداشت: پس از ورود سیلاب به استان خوزستان اولین نقطه که درگیر این موضوع شد شهرستان شوش و توابع آن بود، که عزیزان در حوزه علمیه شهرستان شوش به همراه دو حوزه معین از شهرستان‌های دیگر وارد عمل شده و علیرغم کم‌کاری‌های مسئولین، در کنار مردم قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: امروز نیز به همت طلاب جهادی استان خوزستان، بسیاری از معضلات برطرف شده و پرونده شوش در حال بسته شدن است، که در این امر حوزه علمیه میان‌داری کرد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به نقش حوزه علمیه خواهران، خاطرنشان کرد: طلاب خواهر استان خوزستان در مناطق سیل‌زده وظایف محول شده خود را بسیار خوب انجام دادند و دوشادوش طلاب برادر در صحنه حاضر شدند، که این حضور بسیار تأثیرگذار بود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، این‌گونه ادامه داد: در حمیدیه که همه مسئولین ناامید شده بودند و شهر در آستانه آب‌گرفتگی کامل بود و می‌رفت تا فاجعه‌ای رقم خورد! طلاب و مدیریت مدرسه علمیه حمیدیه، با عمل جهادی و همکاری مدارس معین در شهرستان‌ها توانستند معادلات را تغییر دهند و شهر را از یک خطر بزرگ نجات دهند.

وی با بیان اینکه، پا به کار بودن طلاب و خدمت‌رسانی گسترده در سیل خوزستان، جلوه‌ای از ولایت‌پذیری و ولایت مداری حوزه علمیه خوزستان بود، اظهارداشت: بیش از ۱۵۰۰ طلبه خوزستانی در سراسر مناطق سیل‌زده از شمال تا جنوب استان، به هم استانی خود خدمت‌رسانی کردند، این امر گام مؤثری در دفع شبهاتی بود که دشمن مدت‌ها برای ایجاد بدبینی نسبت به حوزه و روحانیت، منتشر می‌کرد.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha