پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ملی گرایان افراطی هندو خواستار ممنوعیت پوشیه شدند

حوزه/ یک گروه ملی گرایان هندو که با حزب نخست وزیر و دولت کنونی هم پیمان می باشد، دیروز از دولت مودی خواستند مانند سریلانکا، پوشیه را برای زنان محجبه ممنوع کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از رویترز، ملی گرایان هندو که با نارندرا مودی نخست وزیر هم پیمان شده اند، روز چهارشنبه خواستار ممنوعیت پوشیه شدند، این در حالی است که اخیرا دولت سریلانکا پس از حملات تروریستی شبه نظامیان در این کشور، پوشیه را ممنوع ساخته است.

 

سریلانکا ممنوعیت پوشیه را روز دوشنبه به بهانه امنیتی و شناسایی بمب گذاران انتحاری گذاشته است. گفتنی است در انفجارات روز یکشنبه عید پاک در کلیساها و هتل های سریلانکا، بیش از 250 نفر کشته و 450 تن دیگر مجروح شدند و دولت سریلانکا یک گروه افراط گرای اسلامی را مسئول این حملات اعلام کرده است.

حزب شیوا سنا که در بمبئی مستقر می باشد در یک روزنامه محلی نوشته است: ما از این اقدام استقبال می کنیم واز نخست وزیر می خواهیم در این مسیر جا پای سریلانکا بگذارد و برقع و نقاب را در هند ممنوع اعلام کند.

این گروه افراط گرای هندو مدعی شده که برقع هیچ ارتباط با اسلام ندارد و زنان مسلمان هندی که برقع به تن می کنند تنها پیرو سنت جهان عرب هستند یا اینکه می خواهند از خودشان در مقابل نور خورشید محافظت کرده باشند.

وزیر کشور هند حاضر نشد نظری در این رابطه بدهد.

برخی رهبران مسلمان گفته اند که منع پوشیدن برقع، حمله به آزادی های مدنی محسوب می شود و بیان این تقاضا در زمانه کنونی تنها یک طرفند انتخاباتی برای جمع آوری آرای مردم در کشوری است که اکثریت جمعیت آن را هندوها تشکیل می دهند.

 

لازم به ذکر است نزدیک به 14% جمیعت 1.3 میلیاردی هند را مسلمانان تشکیل می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha