پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

حوزه/ امروز یکی از افتخارات روحانیت خدمات اجتماعی به مردم سیل زده است. روحانیت خدمت به مردم سیل زده را افتخار می داند و اگر با عمامه این نوع کارها را انجام می دهد نشان دهنده این است که دوست دارد همیشه به مردم خدمت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین معزی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد گفت: شهید مطهری مرزبان حقیقی دین بود و در همه عرصه ها حضور داشت تا هم بتواند مبلغ، مدافع اسلام و مهاجم باشد و در آخر هم در راه دفاع از دین جانش را فدا کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه افزود: وظیفه ذاتی حوزه، تبلیغ است و اگر تبلیغ نباشد، حوزه هم نخواهد بود. تبلیغ همان پیام رسانی و ابلاغ  دین است.  معتقدم تبلیغ علم است و در درون آن علوم مختلف جامع شناسی، روان شناسی، خطابه و بیان و هنر... قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان این که امروز بر خلاف گذشته در مورد تبلیغ فعالیت های خوبی شده  و کتابهای خوبی هم نوشته است گفت:  امروز یکی از نیازها در عرصه تبلیغ این است که تبلیغ در حوزه تبدیل به رشته شود.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تبلیغ، علم و دانش است و سعی می شود از طریق ارتباط با مردم و استفاده از ابزار بتوانیم مبانی دینی را به جامعه ابلاغ کنیم، معتقدیم اگر تبلیغ نبود، اسلام تعطیل می شد. برای جهانی شدن باید تبلیغ کرد. پیامبر(ص) خودش مبلغ بود، افراد زیادی مانند حضرت علی(ع) را هم به تبلیغ می فرستاد.

وی گفت: بشریّت به وسیله دین و اسلام نجات پیدا می کند، اگر دین تبلیغ نشود، کسی نجات پیدا نمی کند و به حیات طیبه و رستگاری نمی رسد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: مبلغ موفق کسی است که عالم و جامع علوم مختلف باشد. شهید مطهری چون متفکر و جامع علوم مختلف بود، در عین حال که اندیشمند موفق بود، مبلغ موفق هم بود.

وی بیان داشت: مبلغ موفق کسی است که ابتدا فهم دین کند، بعد مبلغ باشد و در کنار آن با مردم، همراه مردم، با ادب و با وقار و با اخلاق و متواضع باشد.  با تواضع می توان مردم را جذب کرد، با حلم و صبر می توان دین را تبلیغ نمود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: امروز یکی از افتخارات روحانیت خدمات اجتماعی به مردم سیل زده است. روحانیت خدمت به مردم سیل زده را افتخار می داند و اگر با عمامه این نوع کارها را انجام می دهد نشان دهنده این است که دوست دارد همیشه به مردم خدمت کند.

وی بیان داشت: اما بعضی از سلبریتی ها به و روحانیت حمله می کنند که شما که قصد خدمت دارید، چرا ریا می کنید. باید بدانند این ها ریا نیست، اینها خدمت به مردم و براساس آیات قرآن آشکار کردن صدقات و خدمت است. روحانیت خود را خادم مردم می داند، این را در عمل هم ثابت کرده و می کند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha