شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​ایدئولوژی سیاسی عامل اصلی تفکر اسلام هراسی در آمریکا است

حوزه/ یک مطالعه جدید که اخیرا در چهارمین بررسی سالانه جوامع مذهبی ایالات متحده توسط موسسه سیاست اجتماعی و درک در واشنگتن انجام گرفته نشان داد که مذهبی بودن افراد (یهودی و مسیحی) تاثیر زیادی بر اسلام هراسی ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از religionnews، یک مطالعه جدید نشان می دهد آمریکایی هایی که شخصا یک مسلمان را می شناسند، نسبت به آن هایی که هیچ مسلمانی را از نزدیک نمی شناسند، دو برابر دیدگاه مثبت و تاییدکننده نسبت به مسلمانان دارند.

محققان می گویند که اسلام هراسی و دیدگاه های ضدمسلمانی تحت تاثیر فاکتورهای مشخصی از جمله منظرهای سیاسی شخصی و ملی قرار می گیرند و اینکه یک فرد تا چه اندازه خودش اسلام را از نزدیک بشناسد و ارتباط زیادی با دین خود اشخاص ندارد.

این یافته ها که بخشی از نظرسنجی سالانه مسلمانان آمریکایی بودند، در چهارمین بررسی سالانه جوامع مذهبی ایالات متحده توسط موسسه سیاست اجتماعی و درک در واشنگتن دی سی گردآوری شدند.

نظرسنجی دریافت که مسلمانان بیشتر از تمامی گروه های مذهبی تبعیض و تعصب مذهبی را گزارش می دهند. ایندکس سالانه اسلام هراسی ضمن ارزیابی 5 شاخص کلیشه های منفی علیه مسلمانان اعلام کرد که این شاخص ها از 24 در سال 2018 به 28 در سال 2019 رسیده اند.

دالیا مجاهد مدیر تیم تحقیقاتی گفت که طبق این نظرسنجی به نظر می رسد که دین اشخاص ارتباط زیادی به اسلام هراسی ندارد. در مقابل ایدئولوژی های سیاسی حزبی پیش بینی کننده قوی تری هستند. برای مثال دموکراتیک بودن و لیبرال بودن احتمال اسلام هراس بودن را کاهش می دهد.

وی گفت: مذهبی بودن (مسیحی یا یهودی) افراد را بیشتر اسلام هراس نمی کند و حتی می توان گفت در برخی مواقع چیز خوبی است به ویژه برای کسانی که به دنبال تقویت کثرت گرایی در ایالات متحده هستند. از این نتیجه می گیریم که اسلام هراسی قابل تغییر است زیرا ایدئولوژی های سیاسی در افراد نسبت به باورهای مذهبی انعطاف پذیرتر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha