پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار نخبگان بیرجند بانماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متأسفانه به خاطر ضعف مدیریت بزرگترین سرمایه های انسانی که جوان های نخبه هستند را از دست می دهیم و شاهد هستیم که تعدادی به کشورهای دیگر سفر می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، شب گذشته در دیدار با جمعی از نخبگان شهر بیرجند اظهار کرد: جای تردید نیست و این یک مسئله قابل قبولی است که ایران یک کشور مستعد، و دارای جایگاه استراتژیک در منطقه می باشد.

وی افزود: ایران اسلامی یک کشور چهار فصل، برخوردار از انواع ذخایر زیر زمینی، دارای انسان های مستعد و غنی ترین کشور از جهت فرهنگ و مکتب می باشد و استان خراسان جنوبی نیز ماکت کوچکی از کل کشور است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای رسیدن به نتیجه ای بهتر و بهره گیری از این همه استعداد ابتدا باید راهکار ارائه کنیم، خاطر نشان کرد: همچنین باید راه های خروج از بحران را نیز پیشنهاد داد، اما ابتدا باید دید مشکل در کجاست، زیرا عدم بهره گیری از این همه سرمایه ها قطعا این را نشان می دهد که در جایی لنگ می زنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: ما دارای مردم خوبی هستیم زیرا حسن نیت، همکاری و گذشت و همچنین جلو بودن در تمامی صحنه های سخت این را به خوبی نشان داده است، اما در یک موارد خاص تسامح و تساهلی صورت می گیرد که بعدا نمی‌شود آن راعلاج کرد.

وی ادامه داد: اینکه گفته می شود برخی اوقات مشکلات را به حساب اسلام، انقلاب و نظام می نویسند، باید دید که مشکل در کجاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: کشور ایران قبل از انقلاب در سلطه کامل مستشاران آمریکایی و اروپایی بود و آنقدر سلطه داشتند که علاوه بر تعیین پادشاه، وزرا و مجلس، از دست نمایندگان امضا می گرفتند که با امضای قانون کاپیتولاسیون رسما اعلام کنند که در سرنوشت خود و ملت کاره ای نیستند و هر بلایی که می خواهند می توانند بر سر یک ایرانی در بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اما با این شرایط، فداکاری، حضور در صحنه ها و دادن خون های بسیار توانستیم کشور را از دست بیگانگان گرفته و به دست مردم بسپاریم.

وی بیان داشت: پیروزی انقلاب به خوبی صورت گرفت اما اگر از هر نعمتی به طور شایسته قدردانی و بهره برداری نکنیم، همین می شود که اکنون مشاهده می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق قانون مردم صاحب اصلی این کشور هستند، گفت: یک اقدام شایسته برای نجات کشور این است که هر فرد، شایسته سالاری را بفهمد و به آن عمل کند، لذا اگر این فرهنگ سازی انجام شود قطعا امورات در دست افراد شایسته قرار می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: کشورهای فقیری که هیچ ندارند اما مردمانشان مدیریت کشورشان را در دست کسانی می دهند که شایسته هستند، در امورات نیز موفق هستند.

وی با بیان اینکه حرف اول در کشور را نیروی انسانی می زند، افزود: اگر فرد ضعیفی را برای مدیریت کشور انتخاب می کنیم نباید بر فرد دیگری منت گذاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: متأسفانه به خاطر ضعف مدیریت بزرگترین سرمایه های انسانی که جوان های نخبه هستند را از دست می دهیم و شاهد هستیم که تعدادی به کشورهای دیگر سفر می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اولویت اول در گام دوم انقلاب این است که باید رضای خدا را در تمامی امور خود مد نظر قرار دهیم و حزب بازی را کنار گذاشته و به این فکر کنیم که اگر فردی که برایش تبلیغ می کنیم با گرفتن مسئولیت می تواند مشکلات مردم را حل کند یا خیر.

وی گفت: از اختیار بزرگی که انقلاب به ما داده است باید بسیار تشکر کرد اما باید در انتخاب های خود تجدید نظر کنیم و امورات کشور را به دست شایستگان بدهیم تا زیر مجموعه آن نیز افرادی شایسته قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: کشور از آنِ نخبگان است و باید به آن ها بها داد نه اینکه نخبگان بیکار باشند و برخی ها به عنوان نورچشمی و آقازادگی جایگزین آن ها شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر کاری باید دانش بنیان باشد، خاطر نشان کرد: دانش آموختن از هر کسی که می خواهد باشد، ننگ نیست اما همیشه شاگرد بودن بد است.

وی تصریح کرد: هدف دشمنان این است که آن دسته از افرادی که مایه‌ی فکر و اندیشه و همچنین پشتوانه سیاسی و اجتماعی جامعه هستند را از میان بردارند و دیگر افراد ناشایست را بر سر کار آورند تا کشور متوقف گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: به لطف خداوند متعال در شرایط خوبی هستیم و نه تنها نقشه‌های دشمنان انقلاب یکی پس از دیگری خنثی شده است و نتوانسته‌اند به این کشور ضربه بزند، بلکه شاهدیم تفکر انقلابی، امروز در دیگر کشورهای جهان در حال گسترش است، لذا باید قدر خود و کشوری که در آن زندگی می کنیم را بدانیم.

وی با بیان اینکه تا فرهنگ شایسته سالاری حل نگردد بین آرمان ها فاصله ایجاد می شود، گفت: امید است شرایطی پیش آید که در همه مدیریت ها افرادی نخبه و شایسته بر سر کار آیند و مدیریت کشور را در دست گیرند.

 

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha