شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ترابی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ترابی مدیر حوزه علمیه هامبورگ گفت: اینکه بچه های اروپایی بیایند و در روستا ها گل و لای جمع کنند می تواند بشارت بخش باشد که حوزه علمیه در خدمت مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی مدیر حوزه علمیه هامبورگ در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گفت: این ایام که با فاجعه سیل رو به رو شدیم خیلی از مسلمان ها، ایرانی ها و غیر ایرانی ها در اروپا  شگفت زده بودند که چرا اخبار سیل هیچ گونه پوشش خبری در اروپا داده نمی شود و خیلی ها عصبانی بودند از این که در حوادثی نظیر این قضیه که در مقیاس های کوچکی در نقاط مختلف دنیا انجام می شود پوشش داده می شود، اما همچنین قضیه ای در چنین ابعادی را به صورت غیر فنی و غیر حرفه ای مسکوت گذاشتند.

وی اشاره کرد: از سوی دیگر حوزه علمیه هامبورگ که امسال 70 طلبه در حال تحصیل دارد از هشت کشور از جمله؛ سوئیس، اتریش، آلمان، اسپانیا، هلند، اسپانیا و جوانانی که بعضاً دکتری را گرفته و در هامبورگ حجره دارند و به صورت دائمی مشغول تحصیل هستند و این قصد را داشتند که ابراز همدردی کنند با امت اسلامی و به ویژه ام القرای جهان اسلام در ایران .  این مظلومیت رسانه ای باعث شد ابعاد ویژه ای به این قضیه بدهند.

وی افزود: از جمله کار هایی که قرار شد انجام بدهند، جمع آوری کمک خود طلاب بود یعنی غیر از دریافت کمک های مردمی که مرکز اسلامی هامبورگ بر عهده داشت، خود حوزه علمیه و طلاب کمک های شخصی خود را آماده کرده و در حال هماهنگی برای سفر به ایران هستند و این کار را به عنوان یک نوع وحدت و همدلی میان امت اسلامی انجام می دهند.

رئیس اکادمی اسلامی هامبورگ ادامه داد: این دوستان اروپایی الاصل و اصالت اسپانیایی و آلمانی دارند و برخی از آن ها پدر و مادرشان مسلمان نیستند یا نبودند و الان هم نیستند، امّا این ها آمدند مسلمان شدند و مشغول علوم دینی هستند و این ابراز همدردی به عنوان یک عضو از جهان اسلام است و گروه جهادی آن ها نیز به زودی به ایران می آیند تا برای عمران کمک کنند.

وی افزود: این طلاب پیشاپیش سعی کردند مبالغی را در قالب یورو و دلار جمع آوری کنند و ارزش این پول در عشق و محبتی است که در وحدت جهانی می بینند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی تصریح کرد: شاید برایتان جالب باشد که این عزیزان شش ماه است که شهریه دریافت نمی کنند و این ها پول کارشان است که نصف روز را درس می خوانند و نصف آن را کار می کنند و شعار حوزه علمیه هامبورگ این است که طلبگی شغل نیست و ما به هر نحو باید روزی حلال به دست بیاوریم و بخشی از آن روزی را در این کار اختصاص می دهند و درس هایشان را دقیق می خوانند و به نظر بنده نصف روز برای درس خواندن کافی باشد؛ یعنی شش ساعت برای درس خواندن و شش، هفت ساعت برای کار کردن کفایت می کند.

وی اشاره کرد: این طلاب با شوق و ذوق جمع شدند و این مبلغ را برای بنده فرستادند و من آن را به نمایندگی از آنان به آیت الله اعرافی تقدیم کردم تا آنطور که صلاح می دانند، هزینه کنند.

این روحانی ایرانی افزود: مبلغ این کمک طلاب 1000 یورو و 200 دلار که با پول امروز در حدود شانزده، هفده میلیون می باشد و ان شاء الله در چند روز آینده که می آیند بخشی از کمک ها را خواهند آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی بیان داشت: اینکه بچه های اروپایی بیایند و در روستا ها گل و لای جمع کنند می تواند بشارت بخش باشد که حوزه علمیه در خدمت مردم است.

وی در پایان گفت: وقتی قرآن کریم را مطالعه می کنیم که انبیا همه جا به دنبال خدمت به مردم بوده و همدرد و شریک مردم بودند تافته جدا بافته  نبودند و از درد های مردم بی خبر نبودند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha