جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 490868
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان به مناسبت روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، به مناسبت روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته گرامیداشت مقام شامخ معلمین و فرا رسیدن روز معلم پیام تبریکی صادر کرد.

در این پیام آمده است: مقام معلمی و استادی ذاتا مقامی است عظیم و ارزنده که در سرتاسر دنیا همه جوامع قدردان و تکریم کننده این مقام هستند و می‌توان گفت این تکریم مقام اساتید و معلمان بخشی از فرهنگ بشریت است.

در جامعه ایرانی اسلامی نیز مقام ارزنده اساتید و ملعمان هم به لحاظ ملی و هم از حیث مذهبی دارای ارزشی والا و غیرقابل انکار است و بر کسی پوشیده نیست که همه ما مدیون و زیر بار منت معلمان هستیم.

در کشور ما پس از شهادت مظلومانه استاد علم و عمل، شهید آیت الله مرتضی مطهری در یازدهم اردیبهشت سال 58 به دست منافقین کوردل، این روز به عنوان پاسداشت مقام استاد و معلم برگزیده شد تا یادآور اهمیت مقام استاد در طلیعه رشد و تعالی انقلاب اسلامی و تحقق بسترهای لازم برای حکومت جهانی امام زمان(عج) باشد.

نقش اساتید در حوزه علمیه نقشی بسیار مهم، سازنده و بی بدیل است و به همین دلیل علما و بزرگان حوزه علمیه را به نام اساتید معظم ایشان می‌شناسند و همین موضوع بیانگر شأنیت عظیم جایگاه استاد در حوزه‌های علمیه است که می‌توانند با جهاد عالمانه خود در مسیر تعلیم و تربیت شاگردان نقشی سازنده در انتقال تراث مقدس حوزه علمیه به نسل‌های آینده ایفا کنند و با تربیت شاگردانی عالم و عامل به علوم و معارف دین راهگشای جامعه اسلامی و جامعه جهانی در دنیای پر از انحراف و انحطاط باشند.

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن پاسداشت و کرامت مقام شامخ و ارزشمند اساتید و معلمان و گرامیداشت یاد معلم شهید انقلاب، شهید آیت الله مرتضی مطهری، فرارسیدن روز استاد را به تمامی اساتید گرانقدر و زحمت‌کش حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران تبریک و تهنیت گفته و برای این عزیزان توفیق روزافزون در سایه عنایات الهی امام زمان(عج) را خواستار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha