جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در شهر قدس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان این که طلاب مروّجان مکتب امام زمان (عج) هستند، گفت: بصیرت داشتن، شور و نشاط انقلابی و جهادی داشتن، و آگاه به زمانه بودن، لازمه و اساس کار طلبگی است و باید به این امور دقت و اهتمام داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شهر قدس، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ظهر امروز از مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس بازدید کرد.

در این دیدار خانم سلیمان پور مدیر و جمعی از معاونین مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس به ارائه گزارشی از فعالیت ها، اهداف و چشم اندازهای پیش روی این مدرسه پرداختند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین کبیریان ضمن تقدیر از زحمات مسئول، مدیر و معاونین مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر قدس، با اشاره به این که تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه بسیار ارزشمند است، گفت: فردی که می خواهد در حوزه تحصیل کند باید با انگیره قوی وارد حوزه علمیه شود و با جدیت و پشتکار علوم دینی را فرا بگیرد و در عین حال نباید از تهذیب نفس غافل شود.

 وی با بیان اینکه علما و طلاب وارث انبیا و مرزبان دین اسلام اند، افزود: طلاب با کسب علوم دینی و تهذیب نفس می‌توانند به چنین جایگاه شایسته‌ای دست یابند و با حفظ اخلاص و با هدف کسب رضای الهی به ترویج و تبلیغ دین در جامعه بپردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران با استناد به آیاتی از قرآن کریم به اهمیت تبلیغ دین اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی خداوند در قرآن کریم خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید تبلیغ را از اقوام و نزدیکان خود شروع کن؛ این نشان می‌دهد که یک طلبه باید در زمینه اخلاق و رفتار، الگو و نماد برای نزدیکان خود باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلاب مروّجان مکتب امام زمان (عج) هستند، گفت: بصیرت داشتن، آگاه به زمان بودن، شور و نشاط انقلابی و جهادی داشتن، لازمه و اساس کار ارزشمند طلبگی است و باید به این امور دقت و اهتمام داشت.

بر پایه این گزارش؛ در این دیدار که حجت الاسلام جوکار امام جمعه و مسئول حوزه علمیه باقر العلوم(ع) شهر قدس نیز حضور داشت، خانم سلیمان پور مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی این حوزه پرداخت. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha