جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: استاد مطهری یکی از بزرگ‌ترین پرچم داران مبارزه با رژیم طاغوت بود و آثار ایشان امروز نیز در جنگ نرم، کار ما را بسیار آسان کرده و در مبارزه با این جنگ، راهگشا و تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز  در مراسم تجلیل از اساتید حوزه‌ علمیه استان قزوین که به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، در سالن اجتماعات مسجد النبی برگزار شد، یاد و خاطره شهید مطهری و روز معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: باید قدردان معلمان بزرگ استان نظیر آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله مظفری، آیت‌الله صامت، آیت‌الله ابوترابی، آیت‌الله شالی، آیت‌الله مهدوی و علامه رفیعی باشیم و یاد و خاطره آن عزیزان را همواره گرامی بداریم.

 وی تصریح کرد: سال گذشته مرحوم موسوی امام جمعه سابق آبیک، مرحوم طهماسبی امام جمعه سابق الوند و مرحوم گروسی مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان از میان ما رفتند که همه ما برای آنها احترام و ارزش ویژه‌ای قائل هستیم و می‌باید یاد و خاطره آن‌ها را همواره زنده نگه داریم.

 امام جمعه قزوین به درگذشت مرحوم آیت‌الله اشکوری نیز اشاره و بیان کرد: ایشان عالمی مجاهد و مبلغ در عرصه‌های بین المللی بودند و جایگاه علمی ویژه و ممتازی داشتند و درگذشت ایشان حوزه‌های علمیه را اندوهگین کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شهادت روحانی همدانی خاطرنشان کرد: این روحانی عزیز با مظلومیت بسیار زیاد به شهادت رسید و مظلومیت ایشان و فرزندانش قلب همه را جریحه‌دار کرد.

 وی اظهار کرد:  اعدام 37 مظلومی که توسط آل سعود در عربستان انجام شد را محکوم می‌کنیم و ان‌شاءالله خون این بیگناهان دامن آل سعود خائن و ظالم را بگیرد و به زودی شاهد سرنگونی آنها باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی  در ادامه به ویژگی‌های شهید مطهری پرداخت و بیان کرد: ایشان شخصیتی متفکر و اندیشمند داشتند و درس‌ها را صرفاً مقلّدی فرا نمی‌گرفتند و به حافظه نمی‌سپردند بلکه در علوم مختلف دینی صاحب اندیشه و فکر بود.

 رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین عنوان کرد: شهید مطهری با قرآن و نهج‌البلاغه مأنوس بود و هر روز سهمی از قرآن را برای خود در نظر گرفته بود و آن را مطالعه می‌کرد.

 وی به ذکر خاطره‌ای از مرحوم باریک‌بین در زمان سفر شهید مطهری به قزوین پرداخت و یادآور شد: مرحوم آیت‌الله باریک بین می‌فرمودند زمانی که شهید مطهری برای تبلیغ به قزوین سفر کرده بود در خانه ایشان مستقر شده بود و مرحوم باریک‌بین از نزدیک شاهد بودند که شهید مطهری هر روز بخشی از قرآن را برای خود در نظر گرفته و حتماً آن را مطالعه می‌کرد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شهید مطهری در درس نهج‌البلاغه تحت تأثیر میرزا علی شیرازی قرار گرفت و مکتب میرزا علی شیرازی تأثیر به سزایی بر ایشان گذاشت و جا دارد ارتباط این استاد و شاگرد مورد مطالعه قرار گیرد چرا که کمک بسیار زیادی در ترویج نهج البلاغه خواهد کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: شهید مطهری اهل عقل و دل بود و جزو اندیشمندانی بود که آثارشان دل را راضی و عقل را تسلیم می‌کرد و این موضوع در جمیع آثار ایشان کاملاً مشهود است.

 وی بیان کرد: استاد مطهری یکی از بزرگ‌ترین پرچم داران مبارزه با رژیم طاغوت بود و آثار ایشان امروز نیز در جنگ نرم کار ما را بسیار آسان کرده و در مبارزه با این جنگ، راهگشا و تأثیرگذار است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha