پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید محمود علوی - وزیر اطلاعات

حوزه/ نظرات اختلافی و گرایشات سیاسی امر طبیعی است و این به معنای خصومت نیست، ولی امروز برای همدیگر مشت گره می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علوی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار شد گفت: تبلیغ و ابلاغ دین جایگاه بسیار ویژه ای در اسلام دارد. این همان کاری بود که حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) انجام می دادند و مردم را به توحید و یگانه پرستی دعوت می کردند. خود این عمل ثواب زیادی هم دارد.

وزیر اطلاعات افزود: بهترین انسانها در پیشگاه خدا از نظر حضرت رسول اکرم(ص) کسانی هستند که مردم به دین دعوت کنند. مبلغان سنگربان و مرزبانان حقیقی دین و اعتقادی می باشند، چون تبلیغ نوعی جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: برای همین الزامات و پیش نیازهای خاص خودش را  دارد تا بتوان مردم را از انحرافات عقیدتی و فکری نجات داد.

وزیر اطلاعات افزود: در گذشته همه تلاش هم افزایی و وحدت بین مبلغین بود و همین مسئله در بین مردم اثر گذار بود و از طرفی اختلافات بین روحانیت مشکلاتی را برای جامعه به همراه دارد. امروز یکی از مشکلات جامعه، القای شبهات عقیدتی و گرایش مردم به ادیان دیگر مانند مسیحیت و یهودیت می باشد. راه حل این مسئله در حوزه است. روحانیت می تواند این مشکل عقیدتی را از بین ببرد. 

وی گفت: وقتی علت را از این افراد جویا شدیم متوجه شدیم که اینها می گویند به دنبال دینی هستیم که در آن آرامش باشد و آرامش در سایر ادیان است. معتقد بودند که روحانیت نتوانسته بین خودشان اختلافات را از بین ببرند و همین اختلافات آنها به جامعه هم رسوخ پیدا کرده است.

وزیر اطلاعات افزود: این مسئله نشان می دهد که نقش روحانیت برای هم افزایی و وحدت آحاد مردم بسیار مهم و سنگین است. اگر اختلافی بین علما باشد، نتیجه آن به جامعه هم رسوخ پیدا می کند.

وی بیان داشت:  از دیگر رسالت های روحانیت، جذب جوانان و آشنایی آنان به دین و مبانی دینی و تبلیغ در فضای مجازی است. اگر در اولی درست عمل کرده باشیم، جامعه از فضای مجازی واکسینه خواهد شد، و این هم الزاماتی دارد که ازجمله آن ارتباط با مردم، همراهی و همنشینی با مردم، اخلاق مداری، عالم و عامل بودن، مهذب بودن، داشتن حسن خلق، صدق در رفتار وگفتار، مجهز بودن به علوم مختلف برای پاسخ گویی به شبهات و... است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: اگر پیامبر(ص) هر کدام از این خصوصیات را نداشت، مردم دور او جذب نمی شدند، به دین ایمان نمی آوردند.  معقتدیم نظام مقدس و انقلاب اسلامی، ثمره خون علما است و روحانیت تعهد مردم را به نظام را هر چه قدر افزایش دهد، ارزشمند است و همین مسئله نیاز به اخلاص و مجهز بودن به علوم مختلف و بصیرت لازم به زمان و فتنه های دشمنان دارد.

مواظب فتنه های دشمنان برای نامید کردن مردم از نظام و انقلاب بود

وی بیان داشت: امسال شاهد نزولات آسمانی زیادی بودیم. این نزولات اما همراه با سیل بود و همین مسئله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد. از سوی دیگر باید مواظب فتنه های دشمنان برای نامید کردن مردم از نظام و انقلاب بود. باید مواظب ترفندهای دشمنان درهر لباسی که هستند بود و درهمین رابطه اقدامات جدی کرد.

وزیر اطلاعات افزود: امروز شبهات عقیدتی و... زیاد است. باید بدانیم اگر پاسخ به شبهات می دهیم، پاسخ متقن دهیم و اگر پاسخ را نمی دانیم، شجاعت «نه» گفتن را داشته باشیم. مبلغ موفق کسی است که براساس نیاز روز سخن بگوید، به سخنان مردم گوش دهد و به شیوه های نوین حرف بزند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه با اشاره به بعضی اتفاقات اخیر کشور گفت: رهبر انقلاب فرمودند«در شرایط جنگ قرار داریم و باید مواظب بود». امروز در این شرایط جنگی چه کار باید کرد تا از مشکلات به سادگی عبور کرد.

وزیر اطلاعات افزود: اگر تحمل مردم در مشکلات زیاد باشد نظام به سادگی از آن عبور خواهد کرد، ولی اگر تحمل مردم زیاد نباشد، مسلما مشکلات نظام هم دو چندان خواهد بود. دراین مورد نقش علما برای آرام کردن جامعه و برای صبور نگه داشتن مردم بسیار مهم خواهد بود.

 بعضی در فضای مجازی به دنبال اهداف  قرار دادن مردم در برابر نظام هستند

وی بیان داشت: امروز مردم گرفتار سیل شدند اگر مردم بر افروخته شوند، مشکل دیگری برای نظام یعنی فشار هم اضافه خواهد شد. بهترین راه دعوت به آرامش است اما امروز بعضی در فضای مجازی به دنبال اهداف خاصی می گردند و آن قرار دادن مردم در برابر نظام است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: باید به مردم اطلاعات درست دهیم. اگر مردم باورشان این باشد که بخشی از نظام این مشکلات گرانی را ایجاد کرده است، این مسئله باعث فشار به نظام می شود؛ ولی اگر احساس کنند که دشمنان این کار کرده است و هدف دشمن تسلیم کردن نظام است، تجربه نشان داده مردم از نظام خود حمایت می کنند.

وزیر اطلاعات افزود: امروز مبلغین به این دو مسئله توجه داشته باشد. اگر گرانی است در این دولت نبوده است. این دولت 5 سال ونیم بوده روی کار آمده است. امروز ترامپ است، در گذشته که ترامپ نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: امروز رهبر انقلاب تأکید دارند که نباید جامعه به سمت دو قطبی برود، این معنایش این است همه باید باهم وحدت داشته باشیم، اخلاق داشته باشیم، با اختلاف دشمنان سود می برند و نظام متضرر می شود.

وزیر اطلاعات افزود: نظرات اختلافی و گرایشات سیاسی امر طبیعی است و این به معنای خصومت نیست، ولی امروز برای همدیگر مشت گره می کنیم.

وزارت اطلاعات با کسانی که در فضای مجازی ضد دین عمل کنند برخورد می کند

وی با بیان این که وزارت اطلاعات با کسانی که در فضای مجازی اقدام به دعوت ضد دینی می کنند، برخورد می کند، افزود: وزارت اطلاعات بر فضای مجازی اشراف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به گرانی های اخیر گفت: کار وزارت اطلاعات بیانیه دادن نیست، بلکه شناسایی جاسوسان در بخش های مهم نظام است. گاهی در سال 20 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی کشف می کند. در عرصه زمین خواری هم قدم های بزرگی برداشته است.

وزیر اطلاعات افزود: امروز بخش های مختلف وزارت به حد عالی نرسیده ، ولی بالاترین هماهنگی و وحدت اطلاعاتی وجود دارد.

حمایت های مالی عربستان و امارات از تروریست ها

وی بیان داشت: تروریسم های امروز با گذشته بسیار پیچیده تر شده است. فن آوری روز دنیا را در اختیار دارند. حمایت های مالی، لجستیکی، آموزشی زیادی از سوی عربستان و کشورها منطقه خلیج فارس از آنها می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: امروز یکی از جنگ ها، جنگ گریز اپلیکشنی است، اما با این شرایط،‌دستگاه های اطلاعات به صورت دائم در حال فعالیت و دارای اشراف اطلاعاتی می باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha