جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
«حجت الاسلام و المسلمین محسن طالب پور

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر ۸ نجف اشرف، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان گفت: دعوای ما با استکبار بر سر «بود و نبود» است، ما می گوییم استکبار نباشد آن ها می گویند اسلام نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن طالب پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  ۸ نجف اشرف، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان، بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه کشور دانست و گفت:  مقام معظم رهبری برای صدور این بیانیه ماه ها وقت صرف کرده اند تا مجموعه کامل، جامع و راهبردی برای استفاده مردم و پیش بردن اهداف نظام  شکل گیرد.

 وی، بخش اول این بیانیه را مروری کوتاه بر دستاورد های چهل ساله گذشته انقلاب برشمرد و افزود: ما یک تجربه عملی در گذشته داریم و یک راه طولانی در آینده که باید طی کنیم؛ قبل از انقلاب هیچ تجربه عملی نداشتیم نه حکومت دینی و نه افرادی که تجربه حکومت دینی داشته باشند. ترکیب جمهوری اسلامی را نداشتیم تقابل دوگانه اسلام و استکبار، تقابل مشهوری بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  ۸ نجف اشرف ادامه داد: دعوای ما با استکبار بر سر «بود و نبود» است، ما می گوییم استکبار نباشد آن ها می گویند اسلام نباشد.

وی، مهمترین دستاورد های چهل سالگی انقلاب را حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور، افزایش 10 برابری رشد علمی ایران نسبت به قبل از انقلاب، مشارکت حداکثری مردم در صحنه های سیاسی و ملی و راهپیمایی ها علیرغم وجود مشکلات اقتصادی در کشور، عنوان کرد.

حجت الاسلام طالب پور مهمترین سرمایه های کشور برای رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم  را بحث علم و پژوهش و کارهای تحقیقاتی، نیروی انسانی، منابع و ذخایر طبیعی دانست و گفت: همه ی این ظرفیت ها به وفور در کشور وجود دارد. از نظر علوم مهندسی رتبه دوم جهان دارا هستیم.  7 در صد ذخایر دنیا در کشور ما موجود است و از نظر نیروی انسانی حدود 35 میلیون نیروی جوان در کشور یافت می شود که با این ظرفیت می توان مسیر رسیدن به اهداف بیانیه را هموار کرد.

وی، گام های بعدی را انگیزه و ایمان و معنویت دانست و تصریح کرد: اصلی ترین بعد دین، اخلاق و معنویت است وجود این دو مؤلفه زندگی را حتی با دارا بودن کمترین امکانات مادی، تبدیل به بهشت می کند و در صورت نبودن آن ها حتی اگر مادیات فراوان هم داشته باشد، زندگی را جهنم می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  ۸ نجف اشرف، وظیفه مسئولین را ایجاد زمینه ترویج اخلاق و معنویت در جامعه برشمرد و گفت: باید به نهاد های اجتماعی در این زمینه کمک کنند و با کانون های ضد معنویت و ابزار های رسانه ای آن ها به صورت هوشمندانه و مسئولانه برخورد نمایند.

وی اذعان داشت: در این بیانیه توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت صاحب الزمان (عج)بیان شده است. این سخن می تواند نشان دهنده ی رسالت سنگین طلاب به عنوان سربازان حضرت مهدی در راستای تحقق زمینه ی ظهور ایشان باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر  ۸ نجف اشرف اظهار کرد: دو سوم مضمون بیانیه در عرصه ی اقتصادی است. با این وجود اقتصاد، هدف  اصلی جامعه اسلامی بیان نشده است، بلکه آن را وسیله ای  بر می شمارد که بدون آن نمی توان به هدف ها رسید.

حجت الاسلام طالب پور در پایان برای ایجاد انگیزه بخشی به طلاب پیرامون بیانیه گام دوم، دو سوال با عنوان «نقش و وظیفه طلاب در تحقق گام دوم انقلاب چیست؟ و نقش و وظیفه حوزه در ایجاد و تقویت در بعد ایمان و معنویت و اخلاق چگونه است؟» را مطرح کرد و از طلاب خواست تا در این زمینه پژوهش کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha